Zalm met noodles AH.jpg Foto: Albert Heijn

Albert Heijn introduceert ‘AH Visspecialist’

ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn introduceert het nieuwe concept “AH Visspecialist”, met een assortiment kwaliteitsvissen. Hiermee breidt de supermarkt haar visschap nog verder uit en maakt het diverse vissoorten nog toegankelijker.

Redactie |

De introductie wordt ondersteund door een Allerhande special waarmee klanten geholpen worden vaker voor vis te kiezen. Hiermee hoopt de supermarkt ook klanten te inspireren om minimaal een keer per week vis te eten, zoals het Voedingscentrum adviseert. Albert Heijn scherpt ook het inkoopbeleid verder aan vanuit de ambitie voor een toekomstbestendigere visketen. Alle vis van het eigen merk voldoet al honderd procent aan het duurzaamheidsinkoopbeleid dat aansluit bij de doelen van het WWF NL-basket. Dit is een programma dat ervoor moet zorgen dat de ecologische voetafdruk van artikelen in het winkelmandje in 2030 met 50% is verkleind. Zo worden bijvoorbeeld rest- en bijproducten van vis beter benut. Deze niet voor consumptie geschikte delen van vis kunnen bijvoorbeeld nog wel worden gebruikt in visvoer waardoor er minder wordt verspild.

Mooie maaltijd 
“We maken het thuis bereiden van een lekkere vismaaltijd steeds toegankelijker, met veel nieuwe producten en innovaties die draaien om smaak en gemak,” aldus Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn. “Nieuwe producten zoals de vooraf gemarineerde en voorgesneden roerbakvis of de heerlijke ovenschotels maken het makkelijker om thuis lekker vis te eten. Daarnaast introduceren we de AH Visspecialist: kwaliteitsvis waarmee klanten thuis een mooie maaltijd kunnen bereiden, uiteraard met de nodige hulp en inspiratie vanuit de Allerhande. Voor al onze eigen merk vis geldt dat we dit inkopen via een streng inkoopbeleid, met heldere afspraken in de keten. Zo werken we aan een duurzamere, eerlijkere en rendabele visketen, voor iedereen.”

Bron: Levensmiddelenkrant