ZAANDAM – Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn presenteert het duurzaamheidsverslag 2022. De missie ‘Samen beter eten’ wordt gebruikt als kompas.
In het verslag, dat voldoet aan Global Reporting Initiative Standaarden, staan alle resultaten die Albert Heijn in 2022 heeft geboekt op het gebied van duurzaamheid.
Zo wordt de ambitie om CO₂-uitstoot in de toeleveringsketen terug te brengen van 15% naar 45% in 2030 (scope 3) beschreven. Speerpunten als een sociale gezonde en duurzame samenleving, en besparing, gemak en betaalbaarheid worden toegelicht. Het dynamisch afprijzen met als tweeledig doel (voedselverspilling en voordelig inkopen) wordt geïntroduceerd. Met ‘True Pricing’ wil AH de bewustwording van sociale en milieukosten bij de consument vergroten. Meer hierover lees je in een eerder artikel op Out.of.Home Shops.
Certificering
AH is op weg naar de B Corp-certificering die wordt toegekend aan bedrijven die aan de normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen voldoen.
Ook zijn stappen naar het behalen van certificeringen in de AGF-keten opgenomen.
Alle initiatieven, doelen en behaalde resultaten staan op een rij in het duurzaamheidsverslag 2022.
Bron: Levensmiddelenkrant