ZAANDAM - Albert Heijn introduceert vandaag de vernieuwde en exclusieve verzorgingslijn Care. Een betaalbare, stijlvolle en toegankelijke lijn met heerlijke geuren en een eigen, herkenbaar design. Met Care zet Albert Heijn een grote stap op het gebied van persoonlijke verzorging.
Tijdens de presentatie legt Joyce Bierman, VP Merk communicatie en Allerhande Albert Heijn, uit dat Albert Heijn in wil spelen op de vele veranderingen in de markt op het gebied van persoonlijke verzorging: “We zien verschillende trends, zoals de groei van selfcare, verandering in beauty routine, het belang van ingrediënten en duurzaamheid. Daarbij verschillen de wensen en gebruiken van de doelgroepen heel sterk: zo’n 20% zijn boomers en 11% is Gen Z. Het is geen one-size-fits-all meer.”
Albert Heijn is bekend van eten en dat is als basis gebruikt voor de formulering van Care, aldus Bierman. De producten zijn opgebouwd rond geuren en ingrediënten die zijn geïnspireerd op de wereld van food, zoals kardemom, salie, amandel en kersen. De Care-lijn omvat ruim 300 producten, variërend van handzepen tot haar-, gezichts- en mondverzorging en persoonlijke hygiëne. Alle varianten zijn vegan, microplasticvrij, dermatologisch getest en bevatten een hoog percentage ingrediënten van natuurlijke oorsprong.
Doelstelingen
Het AH project team wilde een aantal doelen bereiken: ten eerste een assortiment creeren dat exclusief is, een uniek design heeft en toch betaalbaar is. Het moet in de winkel en online beschikbaar zijn en wordt neergezet met een prachtige campagne.
Eerder dit jaar was de Vitamine, Mineralen en Supplementen-lijn al in het nieuwe design uitgebracht en dit is de “tweede grote stap”, aldus Mirte Huizinga, VP Merchandising Near & Non Food Albert Heijn. Care verbindt food en persoonlijke verzorging, met geur als gids en omvat verschillende categorieën, waaronder Body & Hand, Hair & Hairstyling, mondverzorging en intieme hygiëne.
Design
Care heeft een volledig nieuw design. De flessen, doppen en pompen zijn speciaal voor deze lijn ontworpen met zachte, ronde vormen en rustige kleuren per geur.
Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats Albert Heijn: “Care staat voor betaalbare luxe. Design dat elke badkamer en keuken siert en tegen een vriendelijke prijs. Luxe verzorging binnen handbereik met heerlijke food-geuren en slimme navullingen die passen bij het alledaags leven. De mooie producten met heerlijke geuren zijn duurzaam en stijlvol ontworpen en maken persoonlijke verzorging zo toegankelijk voor iedereen.”
Shimmer en shine
Naast skin, hair en body en mondverzorging introduceert Care vier specifieke lijnen. Huizinga vertelt: “Sensitive, Men, Baby & Kids en een lijn voor de jongere generatie. De jongerenlijn speelt in op huid- en haartrends, zoals een shimmer bodycream of hairwax stick in geuren als Sweet Apple Gloss.” Sensitive biedt handzeep, crèmes en cleansing producten met voedende formules voor de gevoelige huid. Men brengt essentials als shampoo en showergel met krachtige geuren in een stoere vormgeving. En Baby & Kids staat voor milde verzorging voor de allerkleinsten, met onder meer badschuim en babyolie.
Lees verder onder de foto ↓
Refill en duurzaam
Binnen de Hand & Body, Haarverzorgingslijn en Baby & Kids-lijn biedt Care refill-opties met herbruikbare keramische flessen en meer dan 20 navullingen voor onder andere handzeep, showergel en shampoo. Dankzij de vaste kleurcodering is in het schap én thuis snel de juiste food-geur gevonden. Huizinga: “Op het gebied van duurzaamheid neemt Albert Heijn zijn verantwoordelijkheid en daarom zijn de producten microplastic-vrij, gemaakt met zo hoog mogelijke percentage ingrediënten van natuurlijke oorsprong, ze zijn recyclebaar en vegan.”
Feestdagen exclusief
Voor de kerstdagen zal er een speciale lijn worden gepresenteerd, die nu nog niet te verkrijgen is: een lijn met gezichtsmaskertjes, badbubbels en andere verzorging speciaal voor rond de feestdagen.
De Care verzorgingslijn is vanaf 10 november verkrijgbaar in de winkel en online, exclusief bij Albert Heijn. De eerste tijd zullen er speciale acties zijn, spabehandelingen in de winkel en een stand waar limited edition limonades te krijgen zijn.
Bron: Levensmiddelenkrant