1920_beterverpakken.png Foto: Albert Heijn

Formules

Albert Heijn loopt voor op doelstellingen verpakkingsmateriaal

ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn heeft twee jaar eerder dan gepland haar doelstellingen voor reductie van verpakkingsmateriaal bereikt. Afgelopen jaar realiseerde het bedrijf een reductie van 5,9 miljoen kilo verpakkingsmateriaal. Daarmee haalde het de doelstelling om 20 miljoen kilo minder verpakkingsmateriaal te gebruiken dan in 2018.

Redactie |

Dat is twee jaar eerder dan de supermarkt had verwacht. Het bedrijf stelt dat verduurzaming en reducering van verpakkingsmateriaal hoog op de agenda blijven staan. In mei organiseert Albert Heijn voor de tweede keer de AH Packathon waarbij leveranciers en experts samen gaan werken aan nieuwe initiatieven.

Anita Scholte op Reimer, directeur kwaliteit en duurzaamheid: “Het is heel bijzonder dat we deze mijlpaal van maar liefst 20 miljoen minder verpakkingsmateriaal, twee jaar eerder dan verwacht hebben bereikt. We hebben hard gewerkt vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken voor iedereen’ om onze doelstelling te realiseren. Tegelijkertijd blijven we inzetten op het verminderen van de hoeveelheid materiaal van onze verpakkingen en maken deze waar mogelijk volledig geschikt voor hergebruik. Zo leveren wij als Albert Heijn een belangrijke bijdrage aan een circulaire economie, waarin afval grondstof is voor nieuwe producten.”

Bron: Levensmiddelenkrant