Joyce Bierman - VP brand & creation Albert Heijn.jpg

Formules

Albert Heijn raakt harten met nieuwe kerstcommercial

Zaandam – Kerst 2023 draait bij Albert Heijn om verbinding. De nieuwe kerstcommercial die gisteren in première ging, raakt harten. Dat werd duidelijk tijdens de jaarlijkse presentatie van de kersteditie Allerhande, waar Levensmiddelenkrant aanwezig was. Kerst gaat niet alleen om wat je op tafel zet, maar vooral om met wie je aan tafel zit.

Fabiana van de Paverd |

Joyce Bierman, vice president brand creation & design bij Albert Heijn, liet in haar openingswoord weten dat 75% van de mensen verbinding zoekt met kerst. “Tijd doorbrengen met familie en vrienden staat bovenaan de lijst. Men vindt het spannend om iets smakelijks op tafel te zetten, maar stress daarvan hebben vindt men niet leuk. Een belangrijke vraag van het boodschappen doende publiek is: ‘help mij met goede ideeën, waarmee ik kan uitpakken zonder al te veel geld kwijt te zijn’.” 

Betaalbaar
Er zijn al betaalbare gerechten die beginnen bij zo’n zes euro per persoon. Ook is er weer het 'Feestdagen Overblijverspakket' dat aan het eind van de dag voor een klein prijsje wordt aangeboden om voedselverspilling tegen te gaan. “We doen er echt alles aan om iedereen zoveel mogelijk van dienst te zijn”, vult Bierman aan.

Totaalplatformbeleving
Albert Heijn, die wordt gezien als de kerstsupermarkt van Nederland, haakt hier ruimschoots op in. Mensen halen veel inspiratie uit Allerhande, net als van de site. Allerhande valt bij 5 miljoen mensen op de mat met daarbij de Wijngids. Albert Heijn biedt hierin een totaalplatformbeleving met zo’n 2200 recepten, voor hobbykoks, maar ook voor de gewone man. Nieuw is de plantaardige special, die in samenwerking met bekende vegans als Sanne Vogel, Enzo Peres-Labourdette en Judith van Willigen tot stand is gekomen. 

Kerstkrans verbindt
Voor het eerst staat er op de cover van de Allerhande een voorgerecht en wel in de vorm van een kerstkrans. “De kerstkrans geeft de ultieme vorm van verbinding weer. Delen wordt hiermee iets vanzelfsprekends. De buitenwereld is al guur, dus mensen grijpen terug op nostalgie, en een krans is het symbool van verbinding. Een trend waar we volop inspelen en waar je al snel een spectaculair resultaat mee ziet”, aldus Bierman. 

Bordje voor elkaar
De cirkel is rond wordt nog eens duidelijk in het maatschappelijke initiatief: ‘Bordje voor elkaar’ waarin Albert Heijn een betekenisvolle bijdrage wil leveren aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving. Hieraan nemen deel het Rode Kruis, Resto van Harte, Het Vergeten Kind en de Voedselbank. Het initiatief moedigt mensen aan een bordje eten te maken voor iemand die het kan gebruiken. 

Kerstcommercial
De kerstcommercial zal voor het eerst in 3D digital out-of-home en op de digitale etalageschermen in de winkels te zien zijn met de gerechten in beeld. “De kerstcommercial laat zien dat jong en oud in verbinding staan”, vertelt Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie van Albert Heijn. “Ik zie dat thuis zelfs wanneer ik mijn dochter en mijn moeder blij maak met een heerlijk diner”, vult hij blij aan. Jongeren worden in de commercial via hun telefoon geïnspireerd om samen een kerstdiner te bereiden om iemand die extra aandacht verdient te verrassen. Met veel plezier en trots, krijgen ze het voor elkaar om een kerstdiner te maken, waarmee ze Ome Ko ontroeren. Kerst gaat niet alleen om wat je op tafel zet, maar vooral met wie je aan tafel zit. 

Bron: Levensmiddelenkrant