verspleinalbertheijnnibbixwoud5december2023.foto-albertheijnthearrows.jpg Foto: Albert Heijn

Albert Heijn voert vernieuwingen door op versplein

ZAANDAM – Albert Heijn gaat in vijfhonderd winkels het versplein vernieuwen. De formule wil meer gemak, nieuwe tussendoortjes en kant-en-klaarmaaltijden toevoegen. Verder introduceert het ‘Culi’s Keuze’: verspakketten samengesteld door topchefs. Het uiteindelijke doel is om klanten sneller en eenvoudiger te inspireren om vers en voedzaam te eten.

Redactie |

Albert Heijn schrijft in hun persbericht: “Het versplein is inmiddels een vertrouwd startpunt bij Albert Heijn. Klanten vinden hier een breed aanbod groente, fruit, maaltijden, tussendoortjes en de populaire verspakketten.” In het assortiment komen aparte schappen voor verspakketten en snacks. Hiermee speelt de supermarktketen naar eigen zeggen in op de groeiende vraag naar gemak; ‘Van een snelle bite tot een complete voedzame maaltijd’.

Hoogtepunten
De belangrijkste vernieuwingen betreffen ten eerste verspakketten in drie varianten: alledaagse gerechten, ‘Culi’s Keuze’ en seizoensfavorieten. Chefs Hugo Kennis en Vanja van der Leeden hebben een reeks nieuwe gerechten gecreëerd, waaronder een smaakvolle kiptajine, een romige risotto met kastanjechampignons en een hartige ovenschotel met prei en kerrie. Verder komen er nieuwe tussendoortjes: twintig snacks, zoals gedroogd fruit en zaden- en pittenmixen, aanvullend op de bestaande snoepgroenten. Daarnaast introduceert AH meer kant-en-klaarmaaltijden: ruim zestig nieuwe of vernieuwde producten, van stoomsoepen tot wereldse gerechten zoals goulash. Nog een vernieuwing is uitgebreid kookgemak: verse woksauzen, noedels, pureer- en pastasauzen en stoomgroenten in handige stoomschalen. En als laatste komt de formule met nieuwe kruiden en smaakmakers, zoals zwarte knoflook.

‘Versplein belangrijk onderdeel van de winkel’
Constantijn Ninck Blok, directeur Merchandising & Formats bij Albert Heijn: “Het versplein is voor ons een belangrijk onderdeel van de winkel. We zien dat klanten steeds vaker gemak zoeken: van gesneden groenten en kant-en-klaar maaltijden tot tussendoortjes en verspakketten. Daarom breiden we het aanbod uit met onder meer zadenbites voor onderweg, nieuwe kant-en-klaar maaltijden zoals zalm met groente of curry madras, en de ‘Culi’s Keuze’-verspakketten die samen met chefs zijn ontwikkeld. Daarmee maken we het klanten nog eenvoudiger om op elk moment van de dag een bewuste en lekkere keuze te maken.”

Bron: Levensmiddelenkrant