Amerikaanse supers aan de groenten en fruit

WASHINGTON - Walmart, Walgreens en SuperValu gaan meer fruit en groente aanbieden in gebieden met weinig groentewinkels. Aanleiding is de campagne van de presidentsvrouw Michelle Obama die pleit voor gezonder eten.

Redactie |

Walmart, Walgreens en SuperValu hebben Michelle Obama toegezegd 1500 winkels te openen of uit te breiden, meldde de krant USA Today woensdag. Momenteel leven 23,5 miljoen Amerikanen, onder wie 6,5 miljoen kinderen, in armoedige gebieden waar weinig betaalbaar voedzaam eten te koop is. Deze gebieden worden wel ’voedselwoestijnen’ genoemd: daar is vooral fastfood te koop, dat niet erg voedzaam is.

First Lady Michelle Obama heeft meerdere acties gelanceerd voor gezonder eten en meer bewegen. Ze wil zo de zwaarlijvigheid van de Amerikanen helpen bestrijden. Mensen met een beter gewicht hebben minder gezondheidsproblemen en leven gemiddeld langer. Obama kreeg in mei 2010 al de belofte van grote voedselbedrijven om ruim een biljoen minder calorieën in hun eten te stoppen.

Bron: De Telegraaf

michelle-obama.jpg