section1_page36_article2_1.jpg Miriam Snel en Desirée Leukel vinden het fantastisch dat ze gewonnen hebben met hun ‘guiltfree pleasures’.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: ÍSEY SKYR TOFFEE, TIRAMISU EN BLUEBERRY PIE

AMSTELVEEN – Met verwensmaken als toffee, tiramisu en blueberry pie en dan ook nog in handige meeneemverpakking weet Ísey Skyr sterke rotatiecijfers en ook meermaals een prijs voor Beste Introductie 2022 binnen te halen. Een schot in de roos, concluderen brandmanager Benelux van Ísey Skyr Desirée Leukel en commercieel directeur Miriam Snel. Gefeliciteerd!

Redactie |

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
Leukel: “Dit vinden wij natuurlijk fantastisch nieuws! Het is ontzettend fijn om te zien dat maar liefst drie van onze producten de Beste Introductie van 2022 hebben gewonnen. We timmeren flink aan de weg en focussen veel op innovatie dus het is de kers op de taart om ook hiermee in de prijzen te vallen.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
Snel: “We zorgen ervoor dat we goed luisteren naar de wensen van de consument, snel inspelen op groeikansen en veel innoveren. We hebben met diverse verwensmaken laten zien dat lekker niet altijd ongezond hoeft te zijn, wij spreken over ‘ guiltfree pleasures ’. We voeren uitgebreid marktonderzoek uit op voorhand, dus weten daarmee goed wat de Nederlandse consument wil. Dit zien we terug in sterke rotatiecijfers. Deze trend met verwensmaken hadden we al ingezet met onze cups en bekers. Na Covid zien we dat de consument meer onderweg is en we spelen dan ook in op de groeiende vraag naar on-the-go knijpverpakkingen.”

Hoe hebben jullie de introducties ondersteund?
Leukel: “Ísey Skyr is een modern, innovatief merk en daar passen de socialmediaplatforms zeer goed bij. Wij willen meer zijn dan een zuivelmerk en hebben de ambitie om onderdeel te zijn van een gezonde leefstijl. Daar informeren wij graag over op online media, maar we werken vooral ook veel samen met brand ambassadors en influencers die ons verhaal vanuit eigen ervaring delen met hun volgers. Daarnaast zorgen we ervoor om uitgebreid aanwezig te zijn op beurzen en events voor sampling en tastings.”

"Lekker hoeft niet altijd ongezond te zijn"
section1_page36_article2_2.jpg

Wat maakt de winnende producten zo uniek?
Leukel: “Ísey Skyr is een merk met een rijke historie én een verhaal. Onze skyr is van nature hoog in eiwitten, laag in suiker en vetvrij. Dit combineren met consumententrends was een schot in de roos. Met de Ísey Skyr Toffee en Tiramisu knijpverpakkingen creëren we een unieke combinatie van een gezond product, een heerlijke verwensmaak en een handige verpakking. Met de Blueberry Pie hebben we ons volledig gefocust op de wensen van de consument. Dit samen met de gezondheidsvoordelen van Ísey Skyr maakt het een ‘ one of a kind ’.”

Hoe kunnen retailers deze producten het beste aan de man brengen?
Snel: “Door ons binnen het segment ‘high protein’ zoveel mogelijk zichtbaarheid te geven en onder de aandacht te brengen. De groeipotentie is enorm voor proteïnerijke zuivel. Daarnaast is een stukje uitleg ook van belang. We merken dat er enerzijds nog veel onwetendheid is over de categorie skyr, maar vooral ook welke zuivelproducten nu écht gezond zijn. Binnen het zuivelsegment zitten er genoeg stiekeme suikerbommen. Consumenten helpen om gezondere voedingskeuzes te maken is daarom zeer van belang. Hier leveren wij graag een bijdrage aan! In 2023 staan er al diverse mooie introducties gepland die dit verhaal verder zullen versterken.”

"Ísey Skyr komt met verfrissende nieuwe smaken die geen concurrent aandurft. En met groot succes, want ze zijn heerlijk!"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: