VEENENDAAL – Alle lof voor de teams van Almhof en Müllermilk! Ze hebben succesvolle introducties gelanceerd in 2023. En die worden beloond door retailers met de Beste Introductie 2023-award. Maar liefst twee heeft Müller er mogen ontvangen. De producten zijn dus niet alleen door consumenten omarmd, ook retailers zijn enthousiast over de I Feel Good proteïne kwark en Müllermilk milkshake. Bas Knook, trade marketing & supply chain manager, vertelt hoe retailers het succes van de winnende producten kunnen vergroten.
Welke ingrediënten zijn nodig om een succesvolle introductie op de markt te zetten?
“Wij zijn ontzettend blij en trots deze prijs weer te mogen ontvangen. Een prijs winnen is namelijk altijd leuk. Als organisatie kijken wij continu welke consumentenbehoeften er liggen. De consument centraal stellen in alles wat wij doen, in combinatie met een zeer sterk ondersteuningsprogramma zijn de succesingrediënten voor een introductie. Als dit dan ook gewaardeerd wordt door je handelspartners, dan is dat extra fijn.”
Welke hoogtepunten hebben jullie afgelopen jaar meegemaakt?
“Waar we enorm trots op zijn is de welwillendheid voor de opname van Müllermilk milkshake. Dit concept is volledig additioneel voor het merk gebleken en biedt toegevoegde waarde binnen het drinkzuivelschap. Het concept Müllermilk is volledig omarmd door de consument en retail en daar zijn we enorm trots op.”
Hoe kunnen retailers de categorie van de winnende producten vergroten?
“Als team vinden wij het belangrijk om retailers te voorzien van een objectief tailormade advies met betrekking tot het schap. Elke retailer nodigen wij dan ook van harte uit, mocht dit nog niet gebeurd zijn, om samen met ons te kijken hoe we de hele categorie verder kunnen laten groeien.”
Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Voor zowel Müllermilk als Almhof zijn we voortdurend bezig met het kijken naar mogelijkheden voor het merk en de kansen die er liggen binnen de categorie. Om het succes van het afgelopen jaar verder door te zetten, hebben we in week 8 nieuwe Müllermilk-varianten gelanceerd. Müllermilk framboos en vanille versterken het hart van het merk. En met de variant I Feel Good proteïne mousse geven we een vervolg aan deze introductie van onze proteïne kwark. Verder hebben we nog wel leuke introducties in de pijplijn. Maar welke dit zijn, houden we nog even geheim.”
Wat is jullie strategie om met de winnende producten in de schappen te blijven staan?
“Door een continue focus te houden. Het succes van een introductie houdt niet op na de eerste weken van ondersteuning. We blijven de merken en producten ondersteunen via sterke above-the-line mediacampagnes voor Almhof en Müller en below-the-line via ondersteuning op de winkelvloer. Samen met de handelspartners maken we er een gezamenlijk succes van.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.