DSCF8529.jpg Anneloes Hoorneman, Frank van Rijsingen, Celinde van Opstal-Gordijn en Pieter Dirven kijken positief terug op de introductie van de winnende producten. Foto: GERARD KIEVITS

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: BIOTODAY GRANOLAREPEN 3-PACK EN BIOTODAY LINZENCHIPS ROZEMARIJN

ULVENHOUT – Het is feest bij de Smaakspecialist. Maar liefst twee producten hebben de Beste Introductie-award 2023 gewonnen. Met de BioToday Granolarepen en BioToday Linzenchips Rozemarijn is de fabrikant in de prijzen gevallen. Een mooie erkenning, aldus Pieter Dirven, eigenaar van de Smaakspecialist. Hij reageert op de winst.

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“Wij zijn ontzettend trots dat we niet met één, maar met maar liefst twee producten van BioToday deze prijs hebben gewonnen. Een mooie erkenning voor onze lekkere en duurzame producten. Wij geloven in de kracht van biologische voeding en haar positieve invloed op de gezondheid van de mens en de wereld. Met aandacht en liefde voor mens, dier en natuur maken wij de mooiste biologische producten voor in het supermarktschap. Dat doen we met een duidelijke visie in een enthousiast team van collega’s. Het feit dat de jury ons werk bekroont met deze prijs, bevestigt dat we op de goede weg zijn en moedigt ons aan om door te gaan met het ontwikkelen, produceren en distribueren van duurzame levensmiddelen.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Onverantwoord snacken is niet meer van deze tijd. Met onze producten presenteren we heerlijke en bewuste alternatieven op het schap en bewijzen we dat lekker en verantwoord hand in hand gaan. Onze Linzenchips Rozemarijn, Granolabars Choco Hazelnoot en Granolabars Pompoen Cranberry zijn niet alleen lekker, maar ook verantwoord en duurzaam. Dit komt omdat deze producten biologisch geproduceerd worden, zonder pesticiden en kunstmest. Dat is beter voor jezelf en beter voor de natuur. Bovendien zijn ze plantaardig, glutenvrij en vrij van kunstmatige geur-, kleuren smaakstoffen.”

Hoe hebben jullie de introducties ondersteund?
“Deze introducties zijn onderdeel van onze BioToday ‘verantwoord snacken’-range die we begin 2023 op de markt hebben gebracht. Samen met andere tussendoortjes zoals de dadelrepen, choco bites, popcorn en sparkling soda’s, vormen ze een sterk merkblok met bewuste snacks. Met een digitale campagne hebben we consumenten op de hoogte gebracht van deze nieuwe producten en op de winkelvloer hebben we POS-materialen ingezet, zoals wobblers, schapbanieren, digitale advertenties en tastings.”

"Onverantwoord snacken is niet meer van deze tijd"

Wat maakt de winnende producten zo uniek?
“Onze Linzenchips Rozemarijn bevat 37% minder vet dan vergelijkbare chips en is ook nog eens een bron van vezels. Daarnaast komt de heerlijke smaak van rozemarijn uit échte kruiden, zonder kunstmatige toevoegingen. Extra pluspuntje: naast biologisch is deze chips ook vegan en glutenvrij! De Granolabars Pompoen Cranberry en Choco Hazelnoot zijn lekker zoet en hebben een krokante bite. De repen zijn glutenvrij, in de oven gebakken en vrij van kunstmatige toevoegingen. Rijk aan vezels en ook geschikt voor veganisten. Met deze repen heb je altijd een makkelijk en verantwoord tussendoortje bij de hand. En vanzelfsprekend zijn ze biologisch, zoals al onze producten. Beter voor jezelf, voor de natuur en voor de toekomst.”

Hoe kunnen retailers de winnende producten het beste aan de man brengen?
“Naast het feit dat de producten in alle winkels uiteraard goed op voorraad moeten zijn en zichtbaar op de schappen moeten liggen, is het ontzettend belangrijk dat consumenten goede voorlichting krijgen over waarom biologisch een duurzame keuze is. Met de juiste kennis is het maken van de juiste keuze ineens een stuk gemakkelijker. Wij zetten vol in op educatie, maar we hebben de retailer nodig om deze boodschap in het winkelpunt goed over te brengen. Gelukkig is hier steeds meer aandacht voor en komen er steeds meer onderzoeksresultaten beschikbaar dat het ‘nudgen’ van biologische producten op de winkelvloer de afzet positief beïnvloedt. Uiteraard helpen wij de klant hier graag bij!”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.