section1_page20_article51_1.jpg

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: DE MEEST TEDERE MILKA OOIT

BREDA – Geen ‘simpele’ innovatie, maar een serieuze renovatie, zo stelt Mondelez International de introductie van ‘de meest tedere Milka ooit’ voor. Senior category development manager chocolade Lilian Rijke en junior brand manager Milka tablets Abigail Jacobs zijn niet over een nacht ijs gegaan met de upgrade van het geliefde chocolademerk. Milka is nóg fijner, intenser, zachter en romiger geworden en wint daarmee een Beste Introductie 2022.

Redactie |

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
“Na 25 jaar introduceert Milka haar grootste renovatie ooit, waar met man en macht lang aan is gewerkt. Wij zijn daarom ontzettend trots dat we deze erkenning en waardering krijgen van onze handelspartners.”

Waarom is het product gekozen tot Beste Introductie?
“Milka zorgt er met deze grootse renovatie voor dat de tederheid van het merk nog meer naar voren komt. Met meer cacao en romige Alpenmelk zijn de repen nu nog intenser en romiger van smaak. Ook voelt de reep, vanwege de ronde chunks, nog fijner en zachter aan in je mond. Geheel in stijl heeft de verpakking een frisse en moderne upgrade gekregen. Milka is al meer dan 120 jaar een geliefd product bij de consument, dus het renoveren van je totale portfolio zonder trouwe kopers te verliezen, brengt risico’s met zich mee. Wij zijn er echter in geslaagd om nog meer consumenten te overtuigen van de tedere smaak van Milka, wat volgens ons de reden is dat we zijn gekozen tot Beste Introductie.”

"Met meer cacao en romige Alpenmelk zijn de repen nu nog intenser en romiger van smaak"
section1_page20_article51_2.jpg

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?
“Met de campagne in samenwerking met Snelle is groots uitgepakt: alle grote steden werden lila gekleurd en er reden zelfs Milka-trams in Amsterdam en Rotterdam. Om elke consument te overtuigen van ‘de meest tedere Milka ooit’, zijn onze uitingen maar liefst 52 weken te zien op tv en social media. Daarnaast hebben we binnen de winkelpunten, zowel online als offline, de boodschap maximaal ondersteund. Niet alleen op het schap was signing aanwezig, ook zorgden we voor extra confrontatie door grootse theatralisaties en creëerden we awareness door de inzet van digitale schermen in het winkelpunt. Ook de online shopper kon niet om de boodschap heen door optimale inzet van digitale banners.”

Wat is de toegevoegde waarde van het product voor de categorie?
“Chocolade is een impulsproduct en daarom is niets zo belangrijk als confrontatie. Met de vernieuwde verpakkingen van Milka kan een consument het chocoladeschap niet voorbijlopen zonder een reep mee te nemen.”

"Wij ervaren de samenwerking met Milka als prettig. Op zijn tijd zorgen ze voor een verrassend winkelbeeld met onder andere leuke winacties!"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: