section1_page48_article32_1.jpg V.l.n.r. Dominic Thissen (new business developer), Jessica Verbakel (manager marketing) en Loekie Hofstee (manager innovation).

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: HELA SNACKSAUZEN

VENLO – De nieuwe sauzenlijn van Hela Thissen sluit goed aan bij verschillende wereldse keukens. De sauzen zijn glutenvrij en plantaardig en schudden de categorie flink op qua smaak. Jessica Verbakel, marketingmanager bij Hela Thissen, is verguld met Beste Introductie-award die de snacksauzen hebben gewonnen.

Redactie |

Hoe vinden jullie het om winnaar te zijn van de Beste Introductie?
“Wij zijn trots en vereerd; deze award voelt als een erkenning dat we met de juiste dingen bezig zijn. Het idee voor deze sauzenlijn is een aantal jaar geleden ontstaan tijdens een brainstormsessie van het innovatieteam binnen Hela. Na ruim een jaar van ontwikkeling en een succesvolle introductie van de sauzen in de b2b-markt in 2021, hebben we in 2022 besloten om de sauzen in retail te introduceren. Dat we een innovatieve onderneming zijn, wordt ook door de retailers opgemerkt. Deze prijs is hiervan de bevestiging.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Met deze snacksauzen laten we zien dat we echte smaakmakers zijn én dat we, naast onze sterke positie van de Hela Kruiden Ketchup Curry en de Hela dressings, nog veel meer in onze mars hebben. Hela is van oorsprong een leverancier van kruiden en specerijen. Deze historie en kennis nemen we graag mee bij onze innovaties. Zo brengen we meer lef op smaak in verschillende categorieën. Daarnaast tonen we met deze producten aan dat we inspelen op de huidige trends. Om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, hebben we ons bij de ontwikkeling gericht op plantaardig en glutenvrij. Na veel smaaktesten is het ons gelukt om een lijn sauzen te ontwikkelen die aan deze eisen voldoet, lef heeft op het gebied van smaak en vooral erg lekker is.”

"Winnende wereldse smaakmakers van Hela Thissen"
section1_page48_article32_2.jpg

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“Met onze campagne ‘proef de wereld met Hela’ laten we zien dat de sauzen goed aansluiten bij verschillende wereldse keukens. Deze campagne hebben we groots ingezet op social media.
Met behulp van een brede groep influencers hebben we de bekendheid van de sauzen binnen de vegan-community vergroot. Daarnaast hebben we de campagne offline met de nodige aandacht ondersteund met uitingen in retailmagazines, een samplingactiviteit en een activatie op een foodfestival in onze thuishaven Venlo.”

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“Dat zit ‘m onder andere in het feit dat de producten allemaal plantaardig en glutenvrij zijn. Ook schudden we met deze sauzen de categorie flink op qua smaak. En we laten zien dat we met deze sauzenlijn niet alleen in het barbecueseizoen, maar het hele jaar door relevant zijn. Met de Hela Wasabisaus en Hela Jalapeñosaus zetten we bijvoorbeeld Aziatische en Mexicaanse smaken op het reguliere sausschap. We proberen de consument te inspireren door veel meer te doen met onze sauzen, het hele jaar door. Hela Jalapeñosaus is natuurlijk heerlijk bij Mexicaanse gerechten, tijdens de BBQ, bij een vlees- of vegaburger, maar ook bij aardappelen op een doordeweekse dag is deze saus een goede match. Uiteindelijk zijn de producten van Hela de smaakmakers op tafel die ervoor zorgen dat we mensen samenbrengen, om met elkaar te genieten van lekker eten.”

"Hela Snacksauzen, vooral bekend van de currysauzen, zijn niet weg te denken uit onze winkels."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: