section1_page48_article1_1.jpg Joris Luyten en Gijs Vosmer zijn nog lang niet klaar met de plantaardige visvervangers.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: PRINCES PLANTAARDIGE TONIJN IN 4 VERSCHILLENDE SMAKEN

ROTTERDAM – Hoe speel je als visconservenproducent in op de toegenomen vraag naar plantaardige alternatieven? Daar weet Gijs Vosmer, senior marketing manager bij Princes, wel antwoord op. “De plantaardige tonijn bestaat in dezelfde varianten als de hardlopers op het schap en is daarmee dus heel herkenbaar, ook in gebruik.” Daarmee geeft Princes niet alleen een boost aan de eiwittransitie, maar ook aan de categorie als geheel. En aan het bord van de consument, uiteraard. En het levert ook nog eens een welverdiende Beste Introductie-award op.

Redactie |

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
Joris Luyten (accountmanager) : “Uiteraard zijn wij zeer enthousiast om deze waardering te krijgen van de retailers voor de introductie van Princes plantaardige tonijn. Het is een mooie bevestiging dat we de goede weg ingeslagen zijn door ons aanbod uit te breiden in deze richting en dit samen met hen tot verdere groei te brengen.”

Waarom is volgens jullie het product gekozen tot Beste Introductie?
Vosmer: “De verbreding van het aanbod buiten onze huidige visrange is een logische ontwikkeling. We gebruiken de bekendheid van het merk Princes om consumenten te helpen vaker voor een plantaardig en duurzaam alternatief te kiezen. Zij zijn vertrouwd met het merk en weten welke kwaliteit ze van onze producten mogen verwachten. Dit heeft een goede basis gegeven voor de introductie. Daarnaast is de introductie ruim ondersteund op de winkelvloer, wat direct voor zichtbaarheid heeft gezorgd.”

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?
Vosmer: “We blijven zorgen voor ondersteuning in verschillende kanalen die aansluiten bij de kerndoelgroep. Dat doen we bijvoorbeeld door onze influencercampagne te continueren, maar zeker ook door zichtbaarheid dicht op het aankoopmoment te blijven stimuleren.”

"Makkelijke overstap voor visliefhebber naar plantaardige variant"
section1_page48_article1_2.jpg

Wat is de toegevoegde waarde van dit product voor de categorie?
Vosmer: “Het wordt de visliefhebber makkelijk gemaakt om de overstap naar een plantaardige variant te maken. De plantaardige tonijn bestaat in dezelfde varianten als de hardlopers op het schap en is daarmee dus heel herkenbaar, ook in gebruik. Hiermee krijgt de gehele categorie in één keer een boost en wordt vanuit een leidend merk in de categorie aansluiting gevonden bij de huidige trends in de markt. Hierdoor worden bestaande en nieuwe kopers gevonden en bovendien krijgt de categorie een verjongende impuls.”

Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
Vosmer: “Uiteraard zijn we nog lang niet klaar. De eerste uitbreiding van het assortiment is inmiddels al een feit met de introductie van Princes Plantaardige tonijnsalades (Couscous en Mexicaanse variant). We kijken uit naar verdere groei in distributie van de range, zodat nog meer shoppers deze alternatieven in hun winkel kunnen vinden.”

"Dé plantaardige vervanging op het visconservenschap. En dat van het meest vertrouwde merk!"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: