section1_page44_article51_1.jpg Blij verrast en trots zijn Robin Haakmat (links) en Kirsten Schellekens met het winnen van een Beste Introductie.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: VIVERA PLANTAARDIGE SPICY DRUMSTICKS

HOLTEN – Met een unieke vorm, krokante korst en sappige bite is Vivera er weer in geslaagd een Beste Introductie te winnen. “Het is een veelzijdig product, lekker voor bij de avondmaaltijd, maar ook voor bij de borrel”, zeggen Robin Haakmat (senior product developer), Kirsten Schellekens (product developer) en Lotte Dreves (brand & shopper marketeer) over de spicy drumsticks die het vleesvervangermerk in 2022 introduceerde. We kunnen ze natuurlijk niet op hun mooie ogen geloven en dus laten ze de pittige kippenpootjes waar geen dier aan te pas is gekomen veelvuldig proeven.

Redactie |

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
Haakmat: “We zijn blij verrast en trots dat we deze titel hebben gewonnen.”

Waarom is volgens jullie het product gekozen tot Beste Introductie?
Schellekens: “Het is een veelzijdig product, lekker voor bij de avondmaaltijd, maar ook voor bij de borrel. Dat helpt om een goede rotatie te krijgen. Verder heeft het product een unieke vorm, krokante korst en sappige bite, waardoor de herhaalaankopen goed zijn.”

Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
Dreves: “We gaan het product actiematig ondersteunen en veel laten proeven, want proeven doet geloven!”

"Veelzijdigheid spicy drumsticks goed voor aankoopfrequentie"
section1_page44_article51_2.jpg

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?
Dreves: “Naast het laten proeven gaan we online inspiratie bieden rond de verschillende eetmomenten waarbij dit product tot zijn recht komt. Via recepten zullen we de consument naar de winkelmandjes van retailers leiden.”

Wat is de toegevoegde waarde van dit product voor de categorie?
Haakmat: “Het is verrassend en innovatief en past bij verschillende gebruiksmomenten, waardoor we de aankoopfrequentie van de categorie omhoog kunnen brengen. Door de vertrouwde vorm en smaakvolle korst spreekt het de vleeseter en ook de beginnende flexitariër aan en kunnen we de penetratie van de categorie verhogen. We hopen hiermee de categorie een nieuwe groei-impuls te geven.”

"Geweldige variatie binnen het plantaardige assortiment - en ook nog eens tweede gratis tijdens de hamsterweken!"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: