section1_page36_article51_1.jpg “Wij zijn erg trots dat we maar liefst twee awards winnen!”, aldus het team achter de Feest Biggetjes en Flower Power Mix.

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAARS: KATJA FEEST BIGGETJES EN KATJA FLOWER POWER MIX

’s-HEERENBERG – Het is zeker niet de eerste keer dat Katja Fassin succesvolle producten op de markt weet te zetten. Maar sinds haar veggie en recent zelfs vegan propositie bereikt de snoepmaker meer consumenten dan ooit. “Inmiddels zijn we niet meer weg te denken uit het zoetwarenschap en daar zijn we heel trots op!” aldus Floortje Sjoer, brand manager bij Katja Fassin. Met haar Feest Biggetjes en Flower Power Mix heeft ze twee keer een Beste Introductie 2022 gewonnen. Chapeau!

Redactie |

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“Wij zijn erg trots dat we maar liefst twee awards winnen! Na alle investeringen die wij hebben gedaan op het merk en de kwaliteit van ons assortiment, is het een groot compliment dat dit resulteert in waardering vanuit de handel.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Inkopers weten dat ze met Katja producten toevoegen die natuurlijke ingrediënten bevatten en vegetarisch of veganistisch zijn. Die combinatie maakt het aantrekkelijk voor een grote groep consumenten. En dat blijkt ook uit de cijfers; onze introducties scoren vanaf de aanloop direct boven benchmark.”

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“Beide items hebben we vooral online gepusht en via de kanalen van de retailer zelf, zowel on-als offline. Feest Biggetjes werd geïntroduceerd vlak voor carnaval en Flower Power midden in het festivalseizoen. Dat maakt een introductie direct relevant. Daarnaast blijven we investeren in het merk en in onze zichtbaarheid, wat het hele assortiment ten goede komt.”

"Een goede smaak is de basis van alle resultaten"
section1_page36_article51_2.jpg

Wat maakt de winnende producten zo uniek?
“Onze introducties voegen echt iets toe; zowel kwalitatief door de unieke claims en bijzondere recepturen, als in waarde. Maar natuurlijk is het vooral belangrijk dat onze producten vrolijk en heel lekker zijn, snoepjes die echt bij Katja passen. Zowel Feest Biggetjes als Flower Power Mix heeft een thema dat heel veel consumenten aanspreekt, jong en oud. Maar een goede smaak is uiteraard de basis van alle resultaten.”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Sinds onze veggie – en recent zelfs vegan – propositie zien we dat het merk jaar in jaar uit groeit en bereiken we steeds meer consumenten. In de afgelopen drie jaar is het aantal kopende huishoudens dan ook gestegen van 18,7% naar 25% (Bron: GfK). In de winkel is het daarom belangrijk dat Katja als merkblok centraal in het schap ligt en acties in de drukste looproute van de winkel staan. Dit zorgt voor de hoogste impulsaankopen. Katja is met haar prijswinnende introducties inmiddels niet meer weg te denken uit het zoetwarenschap en daar zijn we heel trots op!”

"Hier hebben we echt het publiek voor met allemaal scholieren. Wij doen de producten regelmatig in een kassamand en dan lopen ze nog harder"

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: