AMSTERDAM – Beyond Meat heeft vorige week een opvallend nieuw verpakkingsontwerp onthuld, dat de komende maanden over het volledige retail-assortiment in Europa wordt uitgerold. De nieuwe verpakking wordt de komende maanden in heel Europa geïntroduceerd, te beginnen in Nederland.
Beyond Hack is het eerste product met het vernieuwde ontwerp en ligt deze week bij een select aantal retailers in de schappen.
Recyclebaarheid
Het nieuwe ontwerp onderstreept de toewijding van Beyond Meat aan voortdurende innovatie en zorg voor het milieu. De trays bestaan nu voor 35% uit gerecycled plastic en zijn ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden gerecycled. De nieuwe verpakking gebruikt minder materiaal voor etiketten en bevat meer gerecycled materiaal – allemaal belangrijke stappen richting een hogere recyclebaarheid.
Impact
De nieuwe look straalt naar eigen zeggen premiumkwaliteit uit en zorgt voor maximale impact in het supermarktschap. De grasgroene kleur weerspiegelt de toewijding van Beyond Meat aan plantaardige ingrediënten, terwijl de productfotografie centraal staat op de verpakking. Deze benadrukt de smaak en kwaliteit waar het merk om bekend staat.
“We zijn verheugd dat we met ons nieuwe verpakkingsontwerp niet alleen de recyclebaarheid, maar ook de merkbekendheid en de aantrekkingskracht in het schap voor consumenten en retailers in heel Europa kunnen versterken”, zegt Bente van Dam-Vernooij, Packaging Design & Development manager EMEA bij Beyond Meat. “Het vernieuwde ontwerp zorgt voor betere zichtbaarheid in het schap en vermindert het materiaalgebruik. Tegelijkertijd bieden we een modernere en aantrekkelijkere uitstraling die de heerlijke smaak centraal zet binnen ons merk.”
Getest
Zij gaat verder: “Ondersteund door onderzoek blijkt uit onafhankelijke consumententests dat consumenten het ontwerp consequent als bovengemiddeld beoordeelden op impactvolle uitstraling, smakelijke presentatie en duidelijke etikettering. Dit bevestigt Beyond Meat’s aanpak op het gebied van zowel vorm als functie en toont aan dat het merk duidelijk de voorkeur geniet boven de concurrentie.”
Vernieuwde Chicken-Style producten
De Beyond Chicken-Style Tenders en Beyond Chicken-Style Burgers zijn vanaf eind oktober verkrijgbaar in de retail, met een vernieuwd recept en een frisse, nieuwe verpakking. Deze nieuwe verpakking is ontwikkeld in samenwerking met Equator Design, een internationaal merk- en verpakkingsontwerpbureau dat bekendstaat om het creëren van gedurfde en onderscheidende merkidentiteiten.
Verkrijgbaar
Beyond Hack is deze week verkrijgbaar bij geselecteerde vestigingen van Albert Heijn, Jumbo en bij Picnic, terwijl het volledige assortiment in de komende maanden stapsgewijs wordt uitgerold. De vernieuwde Beyond Chicken-Style Tenders zijn vanaf eind oktober beschikbaar bij Picnic en Crisp, en de Beyond Chicken-Style Burgers volgen eind november bij geselecteerde vestigingen van Jumbo en via Picnic, Crisp en Flink. De producten zijn in de retail te vinden in de diepvries- en koelafdeling.
Bron: Levensmiddelenkrant