Formules

Blik BN'ers in duurzame weggeefactie AH

UPDATE - MUIDEN – In de nieuwste reclamespot van Albert Heijn duiken een hoop bekend gezichten op. Voor de weggeefactie van 31 miljoen euro samen met Unilever en de Nationale Postcode Loterij maken Caroline Tensen, Nicolette van Dam,  Gaston Starreveld en Quinty Trustfull hun opwachting.

Remco van der Meij |

De sterren komen niet uit het niets: Van Dam, Starreveld en Tensen zijn al jaren het gezicht van de Nationale Postcode Loterij. Ze vertellen in het spotje over de actie die AH 3 november start met de twee partnerbedrijven.

Maaltijd
Begin november ontvangen de 2,5 miljoen Postcode Loterij-deelnemers in Nederland een cadeaukaart van 12,50 euro voor een duurzame maaltijd voor 4 personen bij AH. Het gaat hierbij om ruim 600 producten van het merk AH puur&eerlijk en Unilever-producten met een duurzaamheidskeurmerk, meldde Levensmiddelenkrant eerder.

GfK
De marketingdirecteuren van Unilever, Albert Heijn en de Nationale Postcode Loterij trappen op 3 november de landelijke actie af. Plaats van handeling is de AH XL in Muiden. Tijdens deze bijeenkomst worden ook de belangrijkste resultaten van het GfK-onderzoek over Nederlanders en duurzamer eten gedeeld. Vier op de tien consumenten is het afgelopen jaar duurzamer gaan eten, zo blijkt namelijk uit GfK-onderzoek dat recent gehouden is.

Voucher
De organisatie lanceert eveneens een receptenboek vol duurzame gerechten. De actie, die ‘doe maar lekker duurzaam’ heet, moet consumenten helpen bewuster te kiezen. De eerste 150 klanten in AH XL Muiden ontvangen tijdens de opening de cadeaukaart ter waarde van 12,50 euro. Zij mogen gratis duurzame producten uitkiezen en afrekenen met het voucher. Naast het volladen van het winkelmandje, kan het klantenpubliek proeven van de duurzame maaltijden die bekende Nederlanders in de winkel bereiden achter kookunits. BN’ers Caroline Tensen, Quinty Trustfull, Gaston Starreveld en tv-kok Caspar Bürgi zijn namelijk eveneens aanwezig in Muiden. Het gaat hier om een selectie van duurzame maaltijden uit het actie-kookboek.

Omvang
Binnen het Unilever assortiment dat klanten landelijk gratis kunnen vergaren, is gekozen voor alle producten met een onafhankelijk duurzaamheidskeurmerk op het gebied van dierenwelzijn, eerlijke handel of milieu en producten die voldoen aan Unilevers duurzame landbouwprogramma. Tezamen met het AH puur&eerlijk aanbod schenken de marktleider, Unilever en de Nationale Postcode Loterij in totaal voor ruim 31 miljoen euro aan gratis duurzame producten weg aan klanten.

Bron: Levensmiddelenkrant

doe-maar-lekker-duurzaam3-a840x630.jpg