gvo-240201-068-bewerkt kopie klein.jpg Lisa van der Linden is 1ste redacteur

Commentaar: Back to summer

Een zomerse bui trekt hier over de redactie van Levensmiddelenkrant als we deze uitgave aan het maken zijn. Dat past niet helemaal in het gevoel van het thema Nazomeren. Aan de andere kant, een echte zomerse bui is niet raar in Nederland, die hoort er nu eenmaal bij. Toch willen we allemaal dat zomergevoel vasthouden als we weer back to work & school gaan.

Lisa van der Linden |

Mijn collega Nanja sprak voor deze editie met een neuromarketeer, wat een ontzettend interessant inkijkje geeft in onze hersenen. Natuurlijk willen we dat zomergevoel of vakantiegevoel zolang mogelijk bij ons houden en dat doen we door buiten te eten en de gerechten daarop aan te passen. Aan de andere kant weten supermarkten dat gevoel ook bruut te verstoren, want toen ik onlangs de winkel instapte, liep ik al tegen de kruidnoten aan. Fantastisch lekker, maar dat brengt je wel gelijk naar de laatste maanden van dit jaar.
Stiekem ben ik wel dol op al die eindejaarsproducten in de supermarkt. Hoewel ik nu geen kruidnoten heb gekocht, kan ik niet beloven dat ze pas over een paar weken in mijn winkelmandje liggen. Op social media gaat het ook al helemaal los: kruidnoten al in augustus? De een is fan, de ander vindt het veel te vroeg. Hoe je het ook bekijkt: het werkt marketingtechnisch wel, want de kruidnoten krijgen inmiddels net zoveel aandacht als de BBQ-producten. Wat dat betreft is september zo’n typische overgangsmaand: we kunnen de zomer niet loslaten, maar verlangen ook naar dat snoepgoed van de decembermaand.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.