shopping-879498_1920.jpg

Onderzoek

Consumentenpanel GfK in handen van YouGov

AMSTERDAM – YouGov heeft de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf en zal de aanwezigheid in de FMCG-sector vergroten.

Redactie |

In de panels houden Europese deelnemers hun aankoopgedrag bij. GfK heeft panels in 18 landen met daarin meer dan 100.000 consumenten die jaarlijks 18 miljoen winkelbezoeken inbrengen. YouGov kan deze gegevens nu combineren met hun eigen gegevens over motivatie, wensen en mediagewoonten van consumenten. "We zijn enorm verheugd om CPS GfK en hun team van experts verwelkomen bij YouGov", zegt Steve Hatch, ceo YouGov. “Het is een belangrijke stap in onze missie om mensen een stem te geven en allerlei organisaties te helpen betere beslissingen te nemen. Samen bepalen we de toekomst van marktonderzoek. YouGov en CPS GfK vullen elkaar aan en bouwen voort op elkaars sterke punten. Deze overname lost een belangrijke uitdaging in de sector op. Door CPS GfK's 60 jaar ervaring in het leveren van gedragsgegevens van de beste kwaliteit en YouGov's marktleidende attitudegegevens op één plek samen te brengen, kunnen onze klanten volledig begrijpen wat de wereld denkt, wil en koopt.”

Inzicht
Stefan Heremans, voorzitter, CPS GfK voegt daar aan toe: "De overname van CPS GfK door YouGov is een baanbrekend moment voor CPS GfK, onze klanten en de FMCG-/retailsectoren in heel Europa. Samen stellen CPS GfK en YouGov klanten in staat om inzicht te krijgen in elke afzonderlijke stap van het aankooptraject van hun respectievelijke klanten; van wat ze kopen en waar, tot waarom en hoe ze hun aankopen doen. In advertenties, locaties en media. CPS GfK en YouGov hebben veel gemeen, waaronder onze hoogwaardige panels waarin miljoenen mensen elk uur van de dag hun gegevens met ons delen en onze toonaangevende gegevens die klanten zekerheid bieden. We kijken uit naar investeringen in onze platforms, producten en panelleden om onze klanten het meest uitgebreide beeld te geven van het consumentengedrag in de hele regio. We zijn enthousiast over dit nieuwe hoofdstuk in onze lange geschiedenis dat meer waarde creëert voor mensen en bedrijven over de hele wereld."

Bron: Levensmiddelenkrant