Danone presenteert nieuwe strategie

PARIJS – Het nieuwe strategische plan ‘vernieuw Danone’ is gepresenteerd door ceo Antoine de Saint-Affrique. Met het plan wordt het doel gesteld om de groei te herstellen en wordt gefaciliteerd door een afstelling tussen doel en prestatie.

Ruby van Hooijdonk |

De doelen zijn gesteld aan de hand van een evaluatie. Deze evaluatie bevestigde dat Danone actief is in een gezonde, populaire, groeiende markt. Hier profiteren ze van een sterk merkenportfolio. Daarnaast onderstreept het bedrijf de inspanning die zijn gedaan om mensen toegang te geven tot gezondheid door middel van voedsel en stappen die zijn gezet op het gebied van sociale en ecologische verantwoordelijkheid.

Ondermaats
Uit de review kwam echter voort dat Danone ondermaats presenteert. Wat ze toeschrijven aan het gebrek aan focus in de kern van het portfolio, vertraagde innovaties en lage investeringen. Aan de hand van de uitkomsten van de evaluatie is en plan opgezet om Danone te verbeteren. In 2022 streeft Danone onder andere naar een groei van de vergelijkbare omzet tussen 3-5 procent, een hogere productiviteit dan vorig jaar. Voor de jaren 2023 en 2024 is ook een vergelijkbare omzet tussen 3-5 procent het doel, net als een gezonde balans tussen nettoschuld en brutowinst.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

danone.png