Forest-Vorst2.jpg Delhaize wil van 25.000 bestellingen per week naar 50.000.

Delhaize wil nummer één in collect worden

KOBBEGEM – Delhaize zet een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van haar e-commerce-activiteiten. De formule opende recent een nieuw distributiecentrum in Vorst waarmee haar e-commercecapaciteit zal verdubbelen.

Rosanne Wormgoor |

Delhaize is een voorloper op het gebied van thuisbezorging. De formule biedt deze service al vanaf 1989 aan. Sinds 2016 kunnen klanten kiezen tussen thuislevering of afhalen in de winkel. Vanuit de supermarktketen is er de ambitie om nummer één te worden voor collect, zoals het dat al is voor thuislevering. De opening van het nieuwe distributiecentrum in Vorst ligt goed in lijn met deze ambitie. Dit was een strategische investering van 53 miljoen euro samen met logistiek vastgoedpartner Montea.
Het ultramoderne dc zal een snellere en toegankelijkere service bieden aan de klanten en zal de complementariteit van de fysieke winkels en de e-commercediensten van Delhaize verder versterken. 80% van de klanten die online winkelen, doet dit ook nog steeds fysiek. Met het nieuwe centrum zal Delhaize haar e-commercecapaciteit op termijn verdubbelen van 25.000 naar 50.000 bestellingen per week.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: