dirk winkelmandje.jpg Foto: Dirk van den Broek.

Dirk gaat A-merken betaalbaar houden

ALPHEN AAN DEN RIJN – Supermarktketen Dirk van den Broek gaat ervoor zorgen dat klanten ook A-merken voor een betaalbare prijs kunnen kopen. Alleen al het afgelopen jaar zijn de prijzen daarvan met zeven procent gestegen. Dirk gaat elke week de prijs van diverse A-merken verlagen.

Redactie |

Op deze manier wil de discounter de voor mensen zo vertrouwde merken weer bereikbaar maken voor iedereen. "Bij Dirk doen we er alles aan om te voorkomen dat mensen te veel betalen voor hun boodschappen", zegt Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk. “We letten scherp op onze eigen kosten en kunnen door onze groei nog scherper inkopen. Daardoor kunnen we de prijzen van A-merken stap voor stap omlaag brengen. Op die manier hebben we een compleet assortiment voor je dagelijkse boodschappen waar je de keuze hebt tussen A-merken én ons vertrouwde huismerk.”

Structureel
Dirk is naar eigen zeggen de eerste supermarkt die de prijzen van A-merken verlaagt en dit structureel aanpakt. Dirk doet dat tot het einde van het jaar. Om de kosten omlaag te brengen, doet het bedrijf niet aan dure tv-reclames, is er geen bezorgservice en zijn er geen spaaracties. Die kosten hoeft Dirk dus niet door te berekenen aan klanten.

Scherp assortiment
"De hoge prijzen voor sommige producten zijn voor ons ook een doorn in het oog", vervolgt Huizing. “Wij hanteren al een heel scherp assortiment: bij Dirk vind je bijvoorbeeld niet twintig smaken en formaten voor pindakaas in het schap. Maar we kiezen er voor om producten uit ons assortiment te halen als ze echt onbetaalbaar zijn geworden door inflatie, productaanpassingen of prijsverhogingen door fabrikanten. Daarbij zetten we vanaf vandaag in op wekelijkse prijsverlagingen om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden. Want op Dirk moet je kunnen rekenen.”

Bron: Levensmiddelenkrant