AMSTERDAM - Zonder het al te hoog van de toren te blazen groeit Dirk van den Broek dit jaar harder dan anders. Tot de zomer staat het aantal openingen van 2016 al op zes. De zevende winkel die de formule dit jaar opent wordt een stadssupermarkt in hartje Amsterdam.
Na de zomer opent Dirk zijn eerste winkel op klein formaat. “Dit wordt een heel andere Dirk. Het is een veel kleinere supermarkt dan we gewend zijn. Toch moet het wel echt Dirk van den Broek blijven”, zegt Marcel Huizing, formuledirecteur bij Dirk van den Broek in een interview met Levensmiddelenkrant. Het assortiment in de stadswinkel zal worden aangepast op de snelle klant, met veel convenienceproducten. Over een Dirk to go spreekt Huizing liever niet. “Nee, het wordt gewoon Dirk van den Broek, we zijn verknocht aan die naam. Maar het staat niet vast dat we in de toekomst nooit wat met de naam zullen doen. Misschien wordt het, als we later meer stadswinkels openen, wel een StadsDirk.”
Winkelopeningen
Naast de aanpassingen in deze nieuwe supermarkt, voert de formule ook wijzigingen door in het bestaande assortiment van de winkels. “We gaan terug in assortiment en dan bedoel ik in de diepte. Want heb je echt 25 soorten tomatensoep nodig? Of heb je bij wijze van spreken aan achttien ook genoeg?”, legt Huizing uit. Snijden in de diepte van het assortiment levert volgens de directeur ruimte op om alternatieve producten te verkopen. “Hier in Raalte, maar ook in andere filialen, in Amsterdam bijvoorbeeld, hebben we biologisch assortiment toegevoegd. Het gaat in totaal om een biologisch schap van
vier meter. Verder hebben we een meter speciaalbier neergezet en we doen nog wat uitbreidingen binnen diepvries. Dus enerzijds gaan we minder diep met onze producten, maar anderzijds wordt ons aanbod wel breder”, aldus de formuledirecteur. Het blijft voor Dirk dit jaar niet bij zes winkelopeningen, er staat nog meer op de planning.
Het volledige interview met Marcel Huizing is terug te lezen in de laatste Levensmiddelenkrant. Nog geen abonnement? Vraag er hier een aan.
Bron: Levensmiddelenkrant