65e583b075116 (1).jpg Foto: Dirk van den Broek

Dirk verhoogt aandeel plantaardig

ALPHEN AAN DEN RIJN – Dirk van den Broek verhoogt het aandeel producten met plantaardige eiwitten ten opzichte van dierlijke eiwitten in zijn winkels. De discountformule verstevigt hiermee zijn doelstellingen in de eiwittransitie.

Redactie |

Door meer plantaardige producten in de schappen te leggen hoopt de keten dat de klanten steeds vaker kiezen voor een plantaardig eiwit. “Minder vleesacties in onze folder en vleesvervangers in het vleesschap”, zegt Ivar Venema, manager commercie bij Dirk. “Dit is een aantal zaken die wij inzetten om de keuze voor vlees steeds minder vanzelfsprekend te maken. Ook gaan we aan de slag met het inspireren van onze klanten. Het is namelijk best even zoeken naar hoe je vlees vervangt als je dat niet gewend bent. Daar helpt Dirk je graag bij. Dat alles uiteraard voor de laagste prijs.”

Bij Dirk is het aandeel plantaardig in twee jaar tijd gegroeid van 40,3% naar 43,12%. Daarmee heeft het bedrijf zijn eigen doelstelling van 42% in 2023, gehaald. Door dit resultaat heeft de discounter zijn doelstelling voor 2025 aangescherpt naar vijftig procent. Uiteindelijk moet dat zestig procent worden in 2030. Hiermee sluit Dirk vanaf nu aan bij de doelstellingen van Wakker Dier.

Bron: Levensmiddelenkrant