De Refill Point.jpg

Fabrikanten

Dripl laat 2 miljoen groeikapitaal naar zich vloeien

AMSTERDAM – Dripl, een bedrijf dat verpakkingsvrije frisdranken produceert, heeft 2,15 miljoen euro opgehaald om hun 'Refill Point' verder te kunnen ontwikkelen en de markt uit te breiden. De investeringen zijn afkomstig van durfkapitaalfonds Faraday VP, The Source van de Spadel Group en verschillende andere investeerders. Het was de tweede investeringsronde voor de Belgische start-up.

Redactie |

Dripl heeft in 2021 een alternatief voor verpakte frisdranken op de markt op de markt gebracht. Met zelfontwikkelde ‘Refill Point’, een frisdrankautomaat die kraanwater koelt, aromatiseert en carboniseert, wil de start-up de afvalberg en voetafdruk van bedrijven verkleinen. De ambitie is om in 2030 1 miljard verpakkingen over heel Europa te besparen. In de huidige markt in Nederland en België zijn ruim 2,5 miljoen verpakkingen minder gebruikt bij de ruim 200 klanten die een apparaat hebben staan.

Gezonde werkomgeving
Colin Deblonde, medeoprichter en ceo van Dripl zegt: “We zijn blij met het vertrouwen in Dripl vanuit verschillende hoeken. De gecombineerde investering geeft ons de mogelijkheid om onze Refill Points verder te ontwikkelen, nieuwe markten binnen Europa aan te boren en onze huidige markten verder uit te breiden. Ook in Nederland zien we nog veel groeipotentie. We merken aan de vraag dat veel werkgevers een transitie willen maken naar een gezonde werkomgeving en lagere voetafdruk, zonder in te boeten op voordelen naar werknemers toe.”

Bron: Levensmiddelenkrant