Nettorama Marco Maatman.jpg Marco Maatman van Supermarktkompas (links) en Michel Mattheeuws, algemeen directeur van Nettorama.

Dubbele winst voor regionale keten Nettorama

OOSTERHOUT – Nettorama is de allergoedkoopste supermarkt in A-merken, zo bleek recent uit onderzoek van de Consumentenbond. Daarnaast kwam uit de jongste meting van Supermarktkompas naar voren dat de supermarktketen de beste regionale formule is.

Rosanne Wormgoor |

Uit het jaarlijkse onderzoek van de Consumentenbond is af te lezen dat Nettorama het goedkoopst is wat betreft A-merken. Voor dit onderzoek werden de prijzen van ruim 130 A-merkproducten vergeleken bij twaalf verschillende supermarkten. Bij Nettorama zijn deze producten gemiddeld 9% goedkoper dan bij andere formules. In de prijspeiling A-merken Consumentengids juni 2025 komen de volgende supermarkten aan bod. Onderaan staat Spar waar A-merkproducten gemiddeld 12% duurder zijn dan gemiddeld. Daarna volgen Coop (5%), Poiesz (4%), Albert Heijn (2%), Picnic (2%), Plus (2%) en (0%) Jumbo. Vervolgens zijn er vijf supermarkten die juist goedkoper zijn dan gemiddeld. Dekamarkt (2%), Vomar (6%), Hoogvliet (6%), Dirk (7%) en Nettorama (9%).

Beste regionale formule
Daarnaast bleek uit de jongste meting van Supermarktkompas dat Nettorama weer de beste regionale formule is, voor de derde keer op rij sinds de start van de meting. “Dat is iets waar wij heel trots op zijn”, schrijft de supermarktketen op LinkedIn. De prijs is op het hoofdkantoor in Nijkerk in ontvangst genomen door algemeen directeur Michel Mattheeuws in het bijzijn van diverse trotse collega’s. Marco Maatman van Supermarktkompas, zegt hier het volgende over: “Het is knap hoe Nettorama erin slaagt om gedurende de intensieve ombouwoperatie van Boni-winkels naar Nettorama de standaarden zo hoog te houden voor de klanten in de bestaande Nettorama-winkels. Vaak leiden dit soort ombouwoperaties immers iets af en gaat dit in meer of mindere mate ten koste van de aandacht voor bestaande winkels. Zo niet bij Nettorama. Fier voeren zij de ranglijst aan bij de regionale formules. Het is ontzettend knap hoe Nettorama op de voor klanten allerbelangrijkste aspecten bij de keuze voor supermarkt de beste zijn. Bij Nettorama zien we wel lagere resultaten bij bepaalde aspecten, maar dat zijn aspecten die voor consumenten niet zo van belang zijn.”
Supermarktketen Dirk eindigde weer als beste landelijke formule in de jongste meting.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.