Upfront.png Upfront kiest voor een ‘uitgekleed’ assortiment in zijn supermarkt met prijzen die ver onder die van andere supermarkten liggen.

Eerste supermarkt Upfront

ROTTERDAM – Op 6 december opende de eerste permanente Upfront-supermarkt op het Van Nelleterrein in Rotterdam. “Welvaartsziekten zijn de nummer een oorzaak van zwakte. Ultrabewerkte voeding en verkeerde keuzes in het schap zijn hiervan de hoofdoorzaak”, zo stelt het voedingsmerk Upfront.

Redactie |
Producten moeten naast eenvoudig, onbewerkt en begrijpelijk ook heel goedkoop en beschikbaar zijn. “In plaats van twintigduizend producten bieden we minder dan tweehonderd producten aan, van ieder product maar één versie, de beste. Overwegend Nederlandse herkomst, 100% Upfront én het wordt voor zover ik weet ’s werelds eerste E-nummervrije supermarkt”, aldus Mark de Boer, mede-oprichter en ceo van Upfront.

Kromme belangen
In ‘Het Plan’ van Upfront staat: “De voedingsindustrie bestaat uit drie delen: voedselproductie, merken en distributiepunten. Kromme belangen in de voedingsindustrie zorgen voor onmogelijke eisen, concessies in kwaliteit en overstappen op het krimpen van verpakkingen. Het is waanzin, en de klant betaalt de rekening.”
 
Upfront-oplossing
Om het probleem op te lossen, moeten de drie delen van de voedingsindustrie gecombineerd worden tot één. Dit zal uiteindelijk leiden tot prijzen van gezonde voeding die dalen tot ongekend lage niveaus. Voeding wordt voor 95% in de supermarkt gekocht en voor 5% online. Die 5% is voor specialistische doeleinden zoals sport.
“Beginnen bij de 95% werkt niet, die markt zit potdicht. Daarom zijn we begonnen met de 5%. Een Upfront-supermarkt biedt alleen Upfront aan en van iedere categorie maar één variant.
Het doel is behaald als in iedere wijk een Upfront-supermarkt staat die Upfront-voeding van eigen land en productie aanbiedt tegen een prijs die ver onder die van de andere supermarkten ligt. Wat echt is, wint”, aldus De Boer.
 

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.