Fish tales-blik-conserven-tonijn-1.jpg

Fabrikanten

Fish Tales brengt Amerika aan de verantwoorde vis

AMSTERDAM – Het Amsterdamse verantwoorde vismerk Fish Tales staat op het punt om in de Verenigde Staten groot door te breken. Dit najaar liggen de producten onder de naam Sea Tales in de schappen van supermarktgigant Walmart. Oprichters Bart van Olphen en Harm Jan van Dijk zien het merk al een tijd groeien bij andere Amerikaanse retailers als Whole Foods Market en The Fresh Market.

Redactie |

In de Verenigde Staten wordt wereldwijd de meeste tonijn uit blik gegeten. Hiervan is volgens Fish Tales 90% niet van verantwoorde afkomst. Juist in dit land denkt het merk impact te kunnen maken met het aanbieden van verantwoord gevangen vis. Naast Walmart komt Sea Tales binnenkort in de VS nog in een aantal andere supermarktketens te liggen. Om deze groei aan te kunnen moet het team in het land uitgebreid worden. Hiervoor heeft het bedrijf een nieuwe share funding ronde opgezet om 1 miljoen euro op te halen. Iedereen kan voor 250 euro een aandeel kopen in het bedrijf.

Voorbeeld
“Jarenlang heb ik gereisd om te leven, vissen en koken met ’s werelds meest duurzame visserijgemeenschappen”, zegt Bart van Olphen. “De vissers geven het goede voorbeeld en laten zien hoe we moeten vissen voor een gezonde toekomst. Deze gemeenschappen laten zien dat we wel degelijk op een verantwoorde manier vis kunnen vangen en eten. Samen met hen willen we de wereld van vis veranderen. Mede door de aandeelhouders-community is het mogelijk om zonder enige concessie te werken aan gezonde oceanen, goede werkomstandigheden voor de vissers en nátuurlijk de lekkerste vis. Niet alleen in Europa, nu ook in Amerika.”

Bron: Levensmiddelenkrant