NIEUWVEEN - Er moet per Lidl-filiaal worden vastgesteld welke mogelijkheden er zijn om de winkel optimaal te benutten in plaats van het opleggen van de standaardnormen. Deze maatwerkoplossingen zijn nodig om de werkdruk binnen het Lidl-concern te verlagen.
Dit stelt het FNV in het rapport ‘Minder werkdruk voor een betere kwaliteit’ dat leden van FNV Handel op dinsdag aan Erwin Bziuk, cfo bij Lidl overhandigden. Uit het onderzoek blijkt dat 16 procent van de ondervraagden problemen heeft met het werktempo. Dat is vier keer zoveel als het landelijk gemiddelde (4,3 procent). En de werkdruk ligt ruim drie keer hoger dan het landelijk gemiddelde. In 2014 en 2015 is gedurende vier maanden een enquête gehouden onder Lidl-werknemers. In totaal hebben hier 304 mensen aan deelgenomen in de functiegroepen winkelmedewerkers, filiaalmanagers, assistent-filiaalmanagers en distributiemedewerkers.
Een reactie vanuit Lidl volgt later ovb
Bron: Levensmiddelenkrant