AMSTERDAM – Online supermarkt Foodello is gegroeid naar een assortiment van 1000 restproducten. Consumenten die deze producten bij Foodello kopen helpen het bedrijf bij de missie: het verminderen en tegengaan van voedselverspilling.
“Veel restpartijen ontstaan doordat de houdbaarheidsdatum van een product dichterbij komt. Gemiddeld worden producten met een tenminste-houdbaar-tot datum korter dan zes maanden niet meer via reguliere kanalen zoals de supermarkt verkocht. Producenten blijven dan met deze producten zitten, en in het ergste geval worden deze producten verspild terwijl er niets mis mee is”, zegt Foodello-marketingmanager Bas Dekker. “Foodello werkt uitsluitend met houdbare producten en niet met versproducten. Toch durf ik te stellen dat wij door ons brede productenaanbod het allround assortiment van een ‘gewone’ supermarkt evenaren. Met 1000 producten is er inmiddels veel te kiezen in elke productcategorie. En dat zien wij ook weerspiegeld in de tevredenheid van onze klanten.”
Bijna een derde van de producten bestaat uit dranken, van bier en wijn tot frisdrank. Een kwart is snoep zoals chips en chocolade. Foodello verkoopt ook non-food producten. Die maken ongeveer 15% van het assortiment uit.
Bron: Levensmiddelenkrant