AMSTERDAM – De slijterijen van Gall & Gall krijgen een uniforme, overzichtelijke uitstraling met een betere navigatie. Dat gaat gelijktijdig met een grootschalige vernieuwing van het assortiment. De wijzigingen worden dit najaar doorgevoerd.
De slijterijketen gaat een groot aantal nieuwe wijnen en whisky’s in het assortiment opnemen. Tegelijkertijd wil het bedrijf de winkelervaring verbeteren door het invoeren van nieuwe smaakprofielen. Die moeten klanten beter helpen een goede keuze te maken. Bewuster drinken, meer vraag naar biologische, alcoholvrije en lowalcoholproducten en een verschuiving naar meer witte wijnen, mousserende wijnen en rosé zijn veranderende consumentengedragingen waarop het bedrijf wil inspelen.
Meebewegen
De vernieuwde smaakprofielen worden zichtbaar in de winkel, op de schappen en in de nieuwe Smaakgids Wijn. In de papieren gids krijgen klanten uitleg, tips en achtergrondverhalen. Nienke van de Streek, general manager Gall & Gall: “We bestaan al meer dan 140 jaar en dat kan alleen als je meebeweegt met je klanten. We weten als geen ander wat er bij onze klanten speelt, wat de laatste trends zijn en hoe je een moment bijzonder maakt. De grote vernieuwingen en innovaties die we dit najaar doorvoeren in ons assortiment en de winkelbeleving zijn hiervan het bewijs. We breiden ons aanbod wijn en whisky uit op basis van de laatste trends en maken het klanten nog gemakkelijker om de juiste fles te vinden met verbeterde navigatie in onze winkels, vernieuwde smaakprofielen en eigentijdse inspiratie.”
Bron: Levensmiddelenkrant