Goede start voor Coop in 2017

VELP – De nieuwe televisiecampagne van Coop legt het bedrijf geen windeieren. De formule trekt nieuwe klanten en deze besteden gemiddeld meer. De formule boekte in het eerste kwartaal een omzetgroei van 4,4 procent ten opzichte van 2016.

Een forse groei, want vorig jaar viel Pasen nog in het eerste kwartaal. Hiermee zet Coop de groei van jubileumjaar 2016 door. In 2016 bestond Coop 125 jaar en boekte de supermarktorganisatie zowel in omzet als winst beduidend betere resultaten dan in 2015. De concernomzet nam in 2016 met 34 miljoen euro toe tot een totaal van 954 miljoen euro, een groei van 3,7%. De winst groeide fors door naar bijna 8 miljoen euro. De nettowinst groeide in 2016, dankzij de hogere brutowinst en betere kostenefficiency, met meer dan 50% naar 7,9 miljoen euro.

Coop Vandaag
Coop verstevigde zijn positie naar eigen zeggen met de opening van negen nieuwe winkels, de modernisering van veel bestaande winkels en de implementatie van een nieuw e-commerceplatform.  Daarbij opende Coop ook een eigen  stadsformule onder de naam Coop Vandaag in Rotterdam. Deze winkels presteren goed en de formule zal in 2017 dan ook verder worden uitgerold, meldt Coop.

Bron: Levensmiddelenkrant

coop_vandaag_counter_bereiding_medewerker_vers-a900x525.jpg