AMSTERDAM – De Esprix Awards zijn recent uitgereikt in het STRAAT Museum in Amsterdam. Honderdzeventig marketeers, strategen, producers en creatievelingen kwamen bij elkaar voor deze uitreiking. Een van de grote winnaars was Albert Heijn.
In totaal werden 139 cases in twaalf categorieën ingestuurd dit jaar. Deze werden beoordeeld door een brede jury van 133 vakgenoten. Er werden vier gouden, acht zilveren en twintig bronzen awards uitgereikt. Albert Heijn heeft een gouden award gewonnen in de categorie ‘Long term’ met de Hamsterscampagne. Deze bestaat al ruim twintig jaar.
‘Onbetwistbaar succes’
Eindjuryvoorzitter Annette Menheere: “De Esprix beloont creativiteit met jaloersmakend goed resultaat. De ‘dat-wil-ik-ookcampagnes’, zeg maar. Om er twee cases uit te lichten: de BOB-campagne van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Hamsters-campagne van Albert Heijn zijn onbetwistbare successen. Maar wat mij persoonlijk enorm blij maakt, is dat dit bewijst dat langdurige effectieve campagnes net zo goed uit commerciële als uit maatschappelijke hoek kunnen komen!”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.