output.auto.jpg Foto: Greenfood

Greenfood versnelt in Denemarken

VEJLE - Greenfood groeit snel op de Deense markt. Dit succes is te danken aan de sterke vraag naar ultraverse producten, strategische partnerschappen in horeca en groothandels, en een ultramoderne vestiging in Helsingborg, Zweden.

Kim Schoonman |

Greenfood, een van Europa’s grootste bedrijven op het gebied van gezonde voeding, opende in 2023 haar moderne logistieke centrum Greenhouse in het Zweedse Helsingborg. Dit versterkt de mogelijkheden voor samenwerking met partners op de Deense markt. De uitbreiding maakt deel uit van de internationale strategie van de groep. Greenfood boekte al groot succes met de uitrol van het Zweedse foodtechbedrijf Picadeli, dat nu gevestigd is in de VS en diverse Europese markten.
De vraag naar ultraverse maaltijdoplossingen, waarbij groenten en fruit dezelfde dag nog worden gesneden, verwerkt en bezorgd, groeit sterk in Denemarken. Consumenten staan hier bekend om hun bewustzijn en de grote vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven. De Deense voedingsmiddelenindustrie wordt gekenmerkt door felle concurrentie en hoge kwaliteits- en duurzaamheidsnormen – iets wat gunstig is voor bedrijven die zich richten op versheid en innovatie. De samenwerkingen variëren van fastfoodketens tot groothandels en supermarkten, met een groeiende vraag naar vers gesneden en verpakte salades.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: