ALPHEN AAN DEN RIJN - Na Dirk, Jumbo en Coop reageert ook Hoogvliet op de deze week doorgevoerde prijsverlagingen van Albert Heijn. In zijn nieuwsbrief zegt de formule goedkoper te blijven dan de marktleider.
Nadat Albert Heijn begin deze week aankondigde 1900 producten in prijs te verlagen, haken andere formules hierop in. Zo sprak Dirk in een paginagrote advertentie over de ‘Hamsterjaren’. Hoogvliet opent zijn nieuwsbrief woensdag met de tekst ‘Bij Albert Heijn kunnen ze prijzen verlagen wat ze willen, wij gaan nog verder.’ De formule legt vervolgens uit waarom Hoogvliet nog altijd goedkoper is. In de nieuwsbrief staat: ‘U heeft het in diverse media vast wel gelezen of gezien: onze collega Albert Heijn is een nieuwe prijzenoorlog gestart. Albert Heijn verlaagt de prijzen van eerst 1.000 en daarna nog 900 producten. Maar betekent dit nu dat AH echt goedkoper wordt? De echte Hoogvliet klant weet inmiddels wel beter. Bij Hoogvliet bent u namelijk altijd al het goedkoopst uit! Wij zijn én blijven altijd minimaal 8% goedkoper dan Albert Heijn!’
Jumbo
De prijsverlagingen bij Albert Heijn maakten deze week veel los in de supermarktbranche. Diverse formules waaronder Jumbo en Coop gaven al aan de prijzen ook te zullen verlagen. De prijsverlagingen bij AH zijn niet uit luxe geboren. De marktleider ziet veel klanten weglekken naar discounter Lidl en hoopt op deze manier de shoppers in zijn winkel te houden.
Lees meer over dit onderwerp in het dossier de prijs- en promotieslag.
Bron: Levensmiddelenkrant