VEGHEL – Jorieke de Vries, directeur marketing bij supermarktketen Jumbo, heeft haar vertrek bij de keten aangekondigd. Zij deed dat in een post op haar LinkedIn-pagina. De Vries verlaat het bedrijf per 1 augustus, twee jaar na haar aantreden als marketingbaas.
“Ineens besef je dat je wat anders wil. Het leven is kort en het werkende leven al helemaal. Ik was mijn inmiddels 16e kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik ‘dit wordt wel heel bekend terrein’ Daarom ga ik per 1 augustus Jumbo Supermarkten verlaten. Tijd om mijn horizon te verbreden en verder te kijken”, schrijft De Vries.
Voor haar start bij Jumbo in 2023 werkte De Vries veertien jaar bij discounter Lidl als marketingmanager en directeur Marketing, Branding & Packaging. Daarnaast heeft zij haar eigen bedrijf in marketing consultancy.
Leerzaam avontuur
“Het was een mooi en leerzaam avontuur, waarin we o.a. een aangescherpt strategisch meerjarenplan ontwikkelden om Jumbo weer terug te brengen naar hoe Jumbo bedoeld is. Onderdeel daarvan was een compleet nieuw commercieel beleid, wat we met marketing tot uiting brachten door de twee werelden van activeren (rood) en geruststellen (geel) te bedenken. We brachten dit tot leven in al onze winkels en via grootschalige 360-campagnes. En het werpt zijn eerste vruchten af. In het eerste halfjaar van 2025 ziet Jumbo weer meer klanten en een stijgende klanttevredenheid (NPS). En dat heeft een positief effect op omzet en marktaandeel. Jumbo is back on track”, meldt De Vries op LinkedIn.
Bron: Levensmiddelenkrant