Jubilerend Hoogvliet drukt 30 miljoen clubplaatjes

ALPHEN AAN DEN RIJN – Hoogvliet viert haar 45e verjaardag met de naar eigen zeggen ‘grootste plaatjesactie met lokale sportclubs ooit in Nederland gehouden’. Voor de actie zijn ruim 46.000 sporters op de foto gegaan en 60.000 verzamelalbums gedrukt.

Remco van der Meij |

De qualitydiscounter uit Alphen aan den Rijn bestaat dit jaar 45 jaar, en wil met de spaaractie aandacht vragen voor ‘lokale helden’. Klanten kunnen sparen voor plaatjes van jeugdspelers van de verschillende clubs. Aan de spaaractie doen honderd lokale sportverenigingen mee. Verdeeld over 56 voetbal-, vijftien korfbal- en twaalf gymnastiekverenigingen. De overige deelnemers zijn hockey-, volleybal- en basketbalclubs en enkele omniverenigingen met diverse sporten.

Aanbieden
Iedere club krijgt zijn eigen verzamelalbum. Voor de actie zijn ruim 46.000 sporters op de foto gegaan; zij krijgen allemaal een eigen plaatje in het verzamelalbum van hun club. Er zijn in totaal 60.000 verzamelalbums gedrukt. Het grootste deel daarvan wordt aangeboden aan de sporters zelf: iedereen die individueel op een plaatje staat, krijgt gratis een verzamelalbum. Andere geïnteresseerden kunnen een album aanschaffen in de lokale Hoogvliet supermarkt waar ook de plaatjes worden uitgegeven.

Massa
In vijf weken tijd worden er zo meer dan 30 miljoen sportplaatjes verspreid. Op iedere locatie zijn in de afgelopen maanden leden, jeugdleden, begeleiders en trainers gefotografeerd voor hun eigen sportplaatje. Het aantal afbeeldingen per verzamelalbum varieert van 200 (gymnastiekvereniging Boskoop) tot 855 (hockeyvereniging Cartouche uit Voorburg).

Actie
In sommige Hoogvliet vestigingen kan voor verschillende clubs gespaard worden. Bij elke tien euro aan boodschappen en wekelijks wisselende actieproducten krijgt de klant een pakje met plaatjes. De actie duurt van 24 april tot en met 28 mei en wordt afgesloten met een ruilmiddag.

Bron: Levensmiddelenkrant

sportplaatjesactie_plafondhanger_hoogvliet_45jr_lmk_.jpg