01-Jumbo-introduceert-self-service-platform-voor-adverteerders-573288 (1).jpg

Formules

Jumbo breidt mogelijkheden self-service advertentieplatform uit

VEGHEL – Supermarktketen Jumbo heeft nieuwe advertentiemogelijkheden toegevoegd aan haar self-service advertentieplatform. Leveranciers kunnen nu naast de sponsored products ook displaybanners plaatsen op Jumbo.com, in de app en op digitale schermen in ruim 500 Jumbo-winkels.

Redactie |

Volgens Jumbo zijn zij de eerste retailer in Nederland die de producten toevoegt aan een self-service platform. Een select aantal leveranciers heeft de afgelopen periode de nieuwe mogelijkheden mogen testen. “De eerste reacties op het self-service platform zijn erg positief en we zijn trots dat we nu opnieuw een grote stap hebben gezet met het toevoegen van twee advertentiemogelijkheden. Dit maakt het voor leveranciers nog makkelijker om hun marketingmix bij Jumbo te optimaliseren en kunnen ze de klanten van Jumbo nog beter en gerichter bereiken”, zegt Lisetten Fransen, hoofd Jumbo Retail Media.

Vindbaar
Rik Mulder, head of commerce bij Publicis Groupe, zette Jumbo Retail Media afgelopen maanden in voor merken als Milka, Philadelphia en Bud: “Het is belangrijk dat je goed vindbaar bent op het digitale schap, enerzijds kun je dat beïnvloeden door je organische content maar zeker ook met sponsored products middels targeting. Display en digitale schermen zijn een goede toevoeging aan het self-service platform om de middelen op een gecentraliseerde plek in te kopen, monitoren en optimaliseren.”

Werken via het self-service platform om DOOH (Digital Out-of-Home) in te plannen geeft ons meer grip en tevens vrijheid om onze uitingen bij Jumbo effectief in te plannen. Daarnaast kunnen we door het gebruik van real-time data direct sturing geven aan onze campagnes, de gebruiksvriendelijke interface helpt ons hierbij.”, aldus Jasper van Kollenburg, accountmanager bij PepsiCo.

Bron: Levensmiddelenkrant