gvo-250116-110.jpg Foto: Gerard van Oosbree/Levensmiddelenkrant

Jumbo stopt samenwerking Everest en Epic Partners

VEGHEL – Jumbo stopt eind van het jaar de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners. Twee jaar geleden stapte Jumbo in bij beide inkooppartners. De samenwerking past volgens de supermarkt niet meer bij de strategische koers die Jumbo in de toekomst wil volgen voor de inkoop van A-merken.

Redactie |

De supermarkt blijft wel samenwerken met de Duitse supermarktketen Edeka voor de gezamenlijke inkoop van eigen merkproducten en met Everest Fresh voor de inkoop van aardappelen, groenten en fruit.

Meer inzicht
Tom Heidman, ceo ad interim bij Jumbo, licht toe: “De samenwerking heeft bijgedragen aan een betaalbaar, ruim en relevant assortiment voor onze klanten. Ook heeft het ons ruimte gegeven om verder te investeren in assortiment en de verduurzaming daarvan. Bovendien hebben we meer inzicht gekregen in het internationale inkoopspeelveld.” Heidman vervolgt: “Hoewel de samenwerking ons absoluut waarde heeft gebracht, zien we de beëindiging ook als een positieve ontwikkeling. De samenwerking past niet langer bij de strategische koers van Jumbo. Onze koers vraagt om meer ruimte om vanuit eigen kracht en in directe samenwerking met leveranciers – passend bij Jumbo als familiebedrijf – invulling te geven aan de inkoop van A-merken. Met een sterke focus op de relatie en een toekomstgerichte samenwerking voor gezamenlijke groei.”

De inkoop van A-merken gaat Jumbo op een andere manier vormgeven. Voor de concrete invulling daarvan wordt gesproken met alle betrokken stakeholders waaronder leveranciers. “Voor klanten verandert er niets, zij kunnen blijven rekenen op het vertrouwde betaalbare Jumbo-assortiment. Wij blijven ons inzetten voor lage prijzen en optimale beschikbaarheid van assortiment voor klanten. Een goede samenwerking met leveranciers is daarbij cruciaal,” besluit Tom Heidman.

Bron: Levensmiddelenkrant

Meer informatie volgt.