jumbohuismerkvleesvangersgelijkofgoedkopergeprijsddanhetdierlijkalternatief.jpg

Formules

Jumbo trekt prijs vleesvervangers huismerk gelijk met die van vlees

VEGHEL – Jumbo verlaagt de prijzen van vleesvangers, zodat die in geen geval duurder zijn dan de vergelijkbare vleesvariant. Hiermee sluit de Veghelse formule aan op haar ambitie om een plantaardig eetpatroon te stimuleren. Een volgende stap dus naar het doel om 60% van de eiwitten die de formule verkoopt plantaardig te laten zijn in 2030. De prijsverlaging gaat vandaag al in.

Redactie |

Het gaat om tientallen vleesvervangers van het eigen merk, waar onder meer vegetarische kipstukjes, vegan kruimgehakt en verschillende soorten burgers en worstjes onder vallen. Een voorbeeld: de vegetarische braadworstjes kosten vanaf nu € 1,79 i.p.v. € 3,59. Producten die al evenveel of minder kostten dan de vergelijkbare vleesvariant zijn niet in prijs veranderd.

Verbeteren en uitbreiden
"We willen onze klanten helpen om vaker te kiezen voor plantaardig of vegetarisch. Door nu de prijzen aan te passen, hopen we de keuze voor klanten nog makkelijker te maken. Naast betaalbaarheid is smaak daarbij vaak een bepalende factor. Daarom werken we continu aan het verbeteren en uitbreiden van het plantaardig assortiment", verduidelijkt retail directeur van Jumbo Anrico Maat deze stap. 

Introducties
Niet alleen het gelijktrekken van de prijzen van de vleesvervangers van het huismerk moet de klant over de plantaardige streep trekken. Jumbo laat weten ook met introducties te blijven komen om haar doel voor 2030 te behalen. Zoals onlangs de grootverpakkingen vega kipstukjes en vegan vers gehakt voor gezinnen. En verschillende andere plantaardige introducties, zoals pastasaus met kikkererwten, pastasaus met bonen, verschillende soorten Jumbo soja kwark en yoghurtvarianten en Jumbo erwtendrink. Ook tips voor een meer plantaardig eetpatroon met bijvoorbeeld recepten op Jumbo.com en in het Hallo Magazine en deelname aan de Week zonder Vlees en Zuivel moeten bijdragen aan het doel. 

Bron: Levensmiddelenkrant