Kaufland_ESL_DSC09034.jpg Een digitaal schapkaartje bij een bakkerij in een Kaufland-winkel.

Kaufland rolt digitale prijskaartjes ook uit naar bakkerijen

NECKARSULM – Digitale prijskaartjes worden door Kaufland al met succes gebruikt op de agf-afdeling in heel Duitsland. Daar komen nu alle bakkerijen in de winkels bij.

Een van de redenen voor het inzetten van deze digitale prijskaartjes is dat werknemers in meer dan 770 vestigingen de kaartjes niet steeds handmatig hoeven te wisselen. In de bakkerijen treden vaak prijsaanpassingen op als gevolg van seizoensgebonden assortimentswijzigingen, promoties of kortingen in de avond. Daarnaast is de ontwikkeling ook in het belang van klanten. Prijsverlagingen worden namelijk sneller doorgevoerd. Het kassasysteem kan in enkele seconden worden omgeschakeld, terwijl het vervangen van de papieren labels veel langer duurt. De meeste filialen in Duitsland zijn al voorzien van de digitale prijskaartjes in de bakkerijen. De ontwikkeling zal eind juli ook plaatsvinden in alle andere landen waar Kaufland vertegenwoordigd is.

Nieuwe technologieën
Matthias Weinreuter, procesexpert ESL, zegt het volgende: “De uitbreiding van onze digitale prijskaartjes is een ander voorbeeld van hoe we bij Kaufland vertrouwen op nieuwe technologieën en oplossingen om de winkelervaring en workflows in onze winkels voortdurend te verbeteren. Met de introductie van digitale prijskaartjes op de broodafdeling kunnen we prijswijzigingen nog sneller en preciezer direct in het schap doorgeven aan onze klanten. Voor onze medewerkers betekent dit minder handmatige inspanningen en meer tijd voor centrale taken zoals versheidscontroles en het vullen van de schappen.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.