AMSTELVEEN – In februari kondigde Nestlé aan dat het KitKat-tablets op de markt zou brengen. De repen spelen in op de groeiende vraag naar luxe chocolade om te delen. Speciaal voor de productie van de repen werd er in het Bulgaarse Sofia een fabriek geopend. De repen zijn nu ook in Nederland verkrijgbaar.
De verkoop begint exclusief bij supermarktketen Albert Heijn. Vanaf september krijgen ook de andere supermarktketens de repen in het assortiment. Daniek Spanjes, marketing manager Confectionery Benelux bij Nestlé, benadrukt: "Met de chocoladerepen brengen we iets nieuws en herkenbaars. Het is nog steeds die iconische KitKat-ervaring, maar deze reep nodigt uit om te delen. Ze hebben een opvallend marmerpatroon en zijn gemaakt om samen van te genieten, of iemand mee te verrassen. Het is een moderne beleving, zonder dat we onze roots loslaten."
Duurzaamheid
Voor de chocolade gebruikt Nestlé cacao die komt van boeren die deelnemen aan het Income Accelerator Program van de fabrikant. In het programma wordt regeneratieve landbouw gestimuleerd en helpt het boerengezinnen hun inkomen structureel te verhogen. De verpakkingen worden gemaakt van gerecycled plastic en zijn ISCC-gecertificeerd (International Sustainability and Carbon Certification) zoals de andere verpakkingen van KitKat in heel Europa.
Bron: Levensmiddelenkrant