Formules

Albert Heijn start met Nutri-score

ZAANDAM – Albert Heijn start na de zomer met het Nutri-score logo bij het online assortiment. De supermarktketen wil via deze weg de reacties van klanten meten en kijken of het hen helpt bij het maken van een gezondere keuze.

Lisa van der Linden |

Albert Heijn pleit al sinds vorig jaar voor een landelijke invoering van de Nutri-score in Nederland na positieve ervaringen van zusterbedrijf Delhaize in België. “Sinds de afschaffing van het Vinkje mist een helder voedselkeuzelogo waarmee klanten worden geholpen als ze bij het schap staan”, vertelt Anita Scholte op Reimer, hoofd kwaliteit en duurzaamheid bij de Zaandamse formule. “Albert Heijn heeft diverse systemen bekeken en is een groot voorstander van de Nutri-score. Dit logo informeert klanten op een gedegen, duidelijke en volledige manier in één oogopslag over de nutritionele waarden van het product. Het zou mooi zijn als dit logo wordt omarmd door de overheid, het bedrijfsleven en andere betrokken partijen.”

Bron: Levensmiddelenkrant

pad-winkelpad-pasta-ah-albert-heijn-bouwens.jpg