Albert Heijn introduceert nieuwe huisstijl en reclamecampagne | Levensmiddelenkrant

Albert Heijn introduceert nieuwe huisstijl en reclamecampagne

ZAANDAM – Albert Heijn start vandaag met een nieuwe reclamecampagne. De hoofdrol is weggelegd voor supermarktmanager Ilse. Ook introduceert de supermarktketen een nieuwe huisstijl met een nog grotere rol voor de bekende kleur blauw. De nieuwe pay-off luidt ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’.

“We zijn tegenwoordig allemaal graag lekker druk. Op het werk, met de kinderen, met hobby’s en sporten, sociale media, vrienden en familie. Bij Albert Heijn snappen we dat als geen ander, want we zijn al 130 jaar de vertrouwde supermarkt voor iedereen. We inspireren je dagelijks om meer uit het leven te halen, op de manier die bij jou past. Ongeacht waar je woont, wat je zoekt, waar je bent of wat je te besteden hebt. We zijn er altijd en overal voor je: met een winkel om de hoek, online en onderweg. Dat maken we allemaal zichtbaar in deze campagne”, vertelt Johan van der Zanden, directeur Marketing & Communicatie.

Blauw

De campagne van Albert Heijn start zondag met een introductiecommercial waarin Ilse zich voorstelt aan Nederland. Daarna volgen commercials waar het dagelijkse leven centraal staat en hoe Albert Heijn het gemakkelijker, betaalbaarder, gezonder en lekkerder maakt voor haar klanten. Ilse staat dicht bij de klanten van Albert Heijn, want ze heeft dezelfde dagelijkse uitdagingen. Tegelijk introduceert Albert Heijn ook een nieuwe huisstijl, volop blauw. Klanten zien dat terug in de winkels, online, en in de AH app. “De kleur oranje blijft staan voor de aantrekkelijke bonusaanbiedingen. En is natuurlijk ook de kleur van het Nederlands elftal en de KNVB, waar we sinds kort partner van zijn”, aldus Van der Zanden.
Nieuwe manier van werken.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl