Digitaal prijslabel Hoogvliet krijgt kleur | Levensmiddelenkrant

Digitaal prijslabel Hoogvliet krijgt kleur

ALPHEN AAN DEN RIJN - De elektronische prijslabels op de schappen bij Hoogvliet krijgen vanaf deze week een fel kleurtje om de attentiewaarde te vergroten. Prijslabels bij huismerkartikelen krijgen een blauw kader, de laagst geprijsde artikelen een felgele en nieuwe artikelen worden met een oranje kleur aangeduid.

De plastic kaartjes met de felle kleuren worden over de bestaande elektronische schaplabels heengeplaatst. Volgens de keten wordt dit de komende week bij alle filialen gedaan om bepaalde producten meer onder de aandacht te brengen. Bovendien vallen de digitale prijskaartjes zo beter op. Met name de gele kaartjes moeten de nieuwe focus op prijs van Hoogvliet duidelijk maken.

Huisstijl
Het prijskaartjesoffensief van Hoogvliet maakt deel uit van de nieuwe huisstijl die deze week door de keten werd gelanceerd in de nieuwe winkel in Hedel. Daar werd onder meer het nieuwe Hoogvliet-logo gepresenteerd. Het lichtblauwe winkelwagentje heeft het veld moeten ruimen voor een gekantelde lichtblauwe ‘H’. Verder worden er veel meer prijssignalen afgegeven dan voorheen. De palletstraat is felrood en kent een nieuwe signing met de kreet ‘prijskraker’. De winkel stelt verder ‘meer dan 500 producten voor de laagste prijs’ te bieden.
In ieder gangpad wordt uitleg gegeven over waarom Hoogvliet de goedkoopste zou zijn. Met deze uitleg wil de keten de reeds lang gebruikte slogan ‘bewezen de goedkoopste’ opnieuw lading geven. Hoogvliet-directeur Siep de Haan: “Ons prijsniveau is goed, maar de perceptie bij klanten moet anders.”
De nieuwe huisstijl wordt dit jaar bij alle vestigingen van Hoogvliet ingevoerd.

Bron: