Formules

InnovatieShopper 2009 uitgereikt

NIEUWVEEN - Alle Nederlandse supermarktorganisaties ontvangen vandaag, namens Levensmiddelenkrant in samenwerking met vele fabrikanten, de jaarlijkse InnovatieShopper; een pakket met alle relevante schapintroducties uit 2009.

Remco van der Meij |

De InnovatieShopper beleeft dit jaar haar vierde editie. Het promotieteam van Levensmiddelenkrant reist stad en land af om alle hoofdkantoren te voorzien van een grote boodschappenmand, beschikbaar gesteld door Alrecar Shopping Solutions. Deze is gevuld met diverse beeldbepalende introducties uit 2009. Ook is er de KoelShopper waarin koelverse noviteiten te vinden zijn. Beide Shoppers worden in de periode na Kerst bij alle supermarktorganisaties bezorgd, om de nieuwkomers van dit jaar nog eens extra onder de aandacht te brengen. Het initiatief levert telkens positieve reacties op van de category managers.

Waarde toevoegen

Innovaties blijven jaar op jaar van belang, omdat ze voor groei van de categorie zorgen. Fabrikanten streven naar introducties die waarde kunnen toevoegen en consumenten blijven ook in tijden van recessie zoeken naar bijzondere of lekkere producten. Toch is het aantal introducties in verschillende categorieën lager dan anders. Over de ontwikkelingen binnen een aantal grotere markten leest u meer in Levensmiddelenkrant nummer 50 in de categorieblokken die verspreid over het introductiekatern te vinden zijn.

Ook treft u een overzicht aan van alle producten die in 2009 zijn geïntroduceerd. De lijst is opgesteld per fabrikant en vermeldt zowel echte nieuwkomers als relaunches, line extensions en verpakkingswijzigingen.

Zie Levensmiddelenkrant nummer 50

Bron:

innovatieshopper_large.jpg
innovatieshopper_large.jpg
innovatieshopper_large.jpg