Formules

Jumbo introduceert feedbackbuttons

VEGHEL – Klanten van Jumbo kunnen vanaf april in een groot aantal winkels aangeven hoe ze de service vinden bij de supermarkt. De Veghelse formule introduceert daarvoor de feedbackbuttons van de Nederlandse start-up TryLikes.

Lisa van der Linden |

Met de real-time inzichten en data kunnen de winkels volgens Jumbo sneller en gerichter hun service verbeteren. Daarnaast gaat de formule met behulp van de emoji feedbackbuttons ook de stemming van haar medewerker in de winkels en op distributiecentra meten. Op diverse afdelingen en bij de in- en uitgang van de winkels worden korte vragen gesteld over de service en de algemene winkelervaring. Voorbeeld van vragen zijn: “Vind je de groente en het fruit er vers uitzien vandaag?” en “Zijn de paden vrij van rommel vandaag?”. Klanten geven antwoord door een druk op een like-, dislike- of een emotie-knop. De resultaten zijn direct zichtbaar voor de Jumbo medewerkers. Daarnaast komen er in de medewerkersruimtes vijf emoji buttons te hangen. Hiermee kunnen medewerkers anoniem en eenvoudig aangeven hoe ze zich voelen; super, prima, mwoa, gestressed of zelfs boos. De resultaten zijn real-time te zien via een dashboard en een mobiele app, zowel voor filiaalmanagers en ondernemers als de medewerkers zelf.

Gemakkelijk
“Bij Jumbo staat de klant altijd op één. Daarom geven we onze klanten graag een stem. In onze winkels hebben we natuurlijk heel regelmatig een persoonlijk gesprek met onze klanten. Maar ook op andere manieren kunnen zij ons feedback geven. Voor de klanten die snel en op een gemakkelijke manier feedback willen geven bieden we nu deze extra mogelijkheid met de buttons in de winkels. De inzichten van TryLikes gaan de collega’s in de winkels helpen om nog beter in te spelen op de wensen van de klant”, vertelt Colette Cloosterman-van Eerd, chief customer officer en mede-eigenaar van Jumbo.

Bron: Levensmiddelenkrant

 

jumbotrylikes.jpg