Jumbo zoekt andere reclamemaker

UTRECHT – Jumbo zoekt een nieuw reclamebureau. Drie bureaus strijden om reclame voor de keten te maken, schrijft het vakblad Adformatie.

Lily van den Berg, woordvoerder van Jumbo, zegt dat door de overname van Super de Boer de keten in 2010 grote stappen zal maken. Daardoor was het tijd voor een ander bureau. De drie kanshebbende reclamemakers zijn de bureaus N=5 (Old Amsterdam, Heinz), Doom&Dickson (Gall&Gall, HEMA) en BBDO (Douwe Egberts, Mars).

Jumbo werkte hiervoor samen met Selmore. Otto van der Harst van Selmore verklaart dat de partijen op een nette manier uiteen gaan. Afgelopen zomer lanceerde Selmore een nieuwe themacampagne voor Jumbo, waarin de producten als spreekbuis fungeerden. De voordelen van winkelen bij Jumbo werden opgesomd, waarbij de prijs als eerste werd genoemd. De campagne vormde het startschot voor een nieuwe prijzenoorlog tussen de supermarkten.

Bron: Adformatie