Formules

Overkoepelend label 'Lekker Makkelijk'

HOUTEN - Van Tol Retail lanceert in maart een overkoepelend communicatielabel ‘Lekker Makkelijk’ voor alle formules binnen de organisatie. Troefmarkt, Dagwinkel, Springer & Partners en Van Tol-winkels zonder formule op de pui kunnen gebruik maken van Lekker Makkelijk.

Redactie |

Lekker Makkelijk was al jaar en dag het eigen consumentenmagazine van Van Tol, maar de organisatie wil het merk meer lading geven. Naast een vernieuwd papieren magazine, is de website lekkermakkelijk.nl vanaf week 12 het hart van het concept. “Via de website willen we de rol van de zelfstandig ondernemer versterken als spil van de lokale samenleving”, legt Richard Wortel van Lekker Makkelijk uit. De site moet als interactieve en informatieve inspiratiebron en portal voor consumenten gaan dienen met thema’s als ‘dierendingen’, ‘gezond & lekker’, ‘groene vingers’, ‘in de buurt’ en ‘sport & recreatie’. Wortel: “Lokale initiatieven, recepten en nieuwtjes, daar draait het om.” Primaire doelgroepen zijn vrouwen, jonge gezinnen en 55-plussers.

Uitrol
Via de buurtsuperformules en de rijdende winkels van Van Tol moet ‘Lekker Makkelijk’ worden uitgedragen. Het streven is om binnen een jaar 550 winkels van het label op de pui te voorzien. Het consumentenmagazine, met een oplage van 100.000, staat op een speciale display bij de ingang van de winkels. Formuleloze buurtsupers, rijdende winkels of campingwinkels kunnen ervoor kiezen om Lekker Makkelijk als formulenaam te omarmen. De folders van zowel Dagwinkel, Troefmarkt en Springer & Partners krijgen een eenduidige styling in het thema van Lekker Makkelijk. Als het nieuwe label eenmaal in de lucht is, wil Van Tol andere retailformules die actief zijn in kleinere kernen benaderen. Wortel: “Het platform van Lekker Makkelijk zou net zo goed door formules als Hubo, Fixet, Welkoop, Discus of The Read Shop kunnen worden uitgedragen.”

Bron: