Formules

Sander van der Laan nieuwe directeur Albert Heijn

AMSTERDAM - Sander van der Laan is de nieuwe opvolger van Dick Boer als algemeen directeur van Albert Heijn. Boer blijft verantwoordelijk voor Ahold Nederland en alle Europese activiteiten van de grootgrutter.

Remco van der Meij |

Dick Boer, COO Ahold Europa, lid van de Raad van Bestuur van Ahold en CEO Ahold Nederland, draagt de directiestoel van Albert Heijn over. Sander van der Laan is benoemd als de nieuwe algemeen directeur van Albert Heijn. Van der Laan, die nu leiding geeft aan Giant-Carlisle in de Verenigde Staten, keert terug naar Nederland, waar hij in januari 2010 begint in zijn nieuwe functie. Dick Boer blijft verantwoordelijk voor Ahold Nederland en alle Europese activiteiten van de grootgrutter.

Lawrence Benjamin, COO Ahold USA en lid van de Raad van Bestuur van Ahold, gaat over alle activiteiten in de Verenigde Staten. Hij heeft Carl Schlicker benoemd als CEO van vier opnieuw georganiseerde divisies: Stop & Shop New England, Stop & Shop Metro New York, Giant-Landover en Giant-Carlisle.

Bij de reorganisatie in de Verenigde Staten en Europa wordt een onderscheid aangebracht tussen respectievelijk bedrijfsvoering, ondersteuning en uitbreiding van de bedrijfsactiviteiten. De wijzigingen moeten leiden tot nog meer focus op de lokale behoeften van de klant, een efficiënte en effectieve ondersteuningsfunctie op beide continenten en een sterkere nadruk op het ontwikkelen van groeimogelijkheden. Ook worden processen en structuur door de veranderingen verder vereenvoudigd en gestandaardiseerd, waardoor Ahold acquisities eenvoudiger kan integreren als onderdeel van de strategie voor winstgevende groei.

John Rishton, CEO van Ahold, over de reorganisatie: "Met de vandaag aangekondigde veranderingen leggen we een sterke basis voor toekomstige groei. We gaan door met het vereenvoudigen en stroomlijnen van onze activiteiten en richten ons daardoor nog sterker op de klant. Bovendien biedt de nieuwe opzet Dick Boer en Larry Benjamin de gelegenheid om zich te richten op groeikansen in bestaande en nieuwe markten.”

Bron:

dick_boer_voor_camera_large.jpg
dick_boer_voor_camera_large.jpg